کتاب تاریخ تئاتر اصفهان

History of Isfahan Theater
با نگاهی به زندگی رضا ارحام صدر
  • 550,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: افراز افراز
    نویسنده:
کد کتاب : 37588
شابک : 978-4378709642
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 524
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخ تئاتر اصفهان اثر ناصر کوشان

کتاب پیش رو شرح روزگارانی است که نمایش به شکل «بقال بازی» و «تخت حوضی» و وارداتی از دوره ی قاجاریه آغاز می شود تا تیٔاتر غیرسنتی به شیوه و اسلوب اروپایی که در باشگاه ارامنه ی جلفا از سال۱۲۶۶ شروع شد.
در سیر تاریخ نمایش در اصفهان،ناصر فرهمند و رضا ارحام صدر، هردو بداهه گوی برجسته ای بودند و روی هجو و کمدی، زیاد کار کرده اند. هردو به نقطه ای رسیده بودند که هر بازیگری باید دلقک خاص خودش را بازی کند.
ارحام می گفت: هر بازیگری باید با بال های خودش بپرد. آن چه که امروز و بیش تر می تواند توجه و حتی مورداستفاده ی اهل تیٔاتر قرار گیرد، ضرورت شناخت نمایش های شادی آور سنتی است. محصولی از فرهنگ سازان فروتنی که بی ادعا با کمترین امکانات فنی، بدون داشتن مدرک و آموزش علمی، با تجربه های خودجوش و شوروشوق، چه بسا ناآگاهانه، به طور غریزی، عاشقانه بازی می کردند.
در این تحقیق و تالیف صرف نظر از مقدمات، با آگاهی از نارسایی ها، کمبودها، درحد بضاعت و دانش اندکم، مراحل گوناگون تحول و دگرگونی نمایش را از دوره ی صفویه تا عصر انقلاب مشروطه و انقلاب ۵۷، در چهارده بخش نوشته ام. نمونه ی این تلاش ها را می توان در این کتاب مشاهده کرد. مجموعه ای سرشار از عبارات شیرین و دل نشین که هم می آموزد و هم دعوت به آموختن و تفکر می کند. مجموعه ی نظرها، اسناد، عکس ها، روایت ها و گفته های «آن که می خنداند، خنداندن مردم بی لبخند را !...»
مطالب، عکس ها و سند ها، دست چینی از صدها هزار مطلب و سند و عکس است که من راه طولانی و دشواری را طی کرده ام تا توانسته ام، نمونه ای کوچک از آن را عرضه کنم.

کتاب تاریخ تئاتر اصفهان

ناصر کوشان
ناصر کوشان متولد سال1325 اصفهان می باشد. ویدیپلم دبیرستان حافظ ابونعیم؛ 1339 دیپلم بازرگانی؛ 1346 ورود به هنرکده آناهیتا و دانشکده دراماتیک تهران؛ 1347 ورود به کارگاه نمایش تهران؛ 1348 است.کوشان نویسنده و کارگردان تئاتر می باشد.