کتاب کوهستان

Mountain
  • 23,000 تومان
  • به زودی 🙄
  • انتشارات: نشر چشمه نشر چشمه
    نویسنده: علی حسینی
کد کتاب : 37904
شابک : 978-6220105657
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 112
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب کوهستان اثر علی حسینی

"کوهستان" مجموعه ی شعری است به قلم "علی حسینی"، شاعر خوب کشورمان که در صد و دوازده صفحه از سوی انتشارات چشمه در اختیار دوست داران شعر و ادب قرار گرفته است. "علی حسینی" با اشاره به این امر که کار شاعری بر خلاف رمان نویسی چندان مبتنی بر اراده ی شاعر نیست این مضمون را اظهار داشته که شاعر برای عرضه ی یک کتاب شعر، باید احساس کند زمان آن فرارسیده که یک مجموعه ی شعر را از اشعاری که سراییده ارائه دهد. همین اتفاق برای کتاب پیش رو تحت عنوان "کوهستان" هم افتاده است و "علی حسینی" نتیجه ی یک دوره ی نوشتاری خود را در کتابی صد و چند صفحه ای ارائه نموده است. "کوهستان" که گلچینی از صدها شعر برآمده از قلم "علی حسینی" در دهه ی اخیر است، از فضایی برخوردار است که بازتابی از جهان شخصی شاعر بوده و به بیان خود او از هیاهوی شعر کنونی به دور می باشد.
"علی حسینی" در تشریح فضای حاکم بر اشعار کتاب "کوهستان"، آن را اثری در خدمت و ستایش عشق خواند. وی با اشاره به این که اکثر اشعار این مجموعه را در سال های اندوهش به نگارش درآورده، این امر را تسکینی در تحمل رنج هستی خطاب کرد. حال در زمانه ای که همه در برابر عشق و علیه آن می نویسند، "کوهستان" از "علی حسینی" آمده تا عشق را تکریم و ستایش کند. اشعار "علی حسینی" تاکنون موفق شده اند توجه و تحسین خوانندگان زیادی را برانگیزانند و اینک نوبت به مجموعه ی شعر "کوهستان" با پنجاه شعر خالصانه و عاشقانه اش رسیده تا بار دیگر توجه مخاطبین "علی حسینی" را به خود جلب نماید.

کتاب کوهستان

قسمت هایی از کتاب کوهستان (لذت متن)
به شهر های دیگر می گریزم/ و مرا می یابی/ نامم را عوض می کنم/ و مرا می یابی/ چهره ام را بر می دارم/ و به جایش/ صورت درختان را می گذارم/ و دوباره مرا می یابی/ ای تنهایی!/ دیشب/ بر تن طولانی ام/ جوانه ای کوچک دیدم؛/ این باید ردیابی چیزی باشد/ که طبیعت در تنم کار گذاشته است.