کتاب شناخت ژاپن

THE JAPAN READER
(2 جلدی)
کد کتاب : 38152
مترجم :
شابک : 978-9651232008
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 1354
سال انتشار شمسی : 1390
سال انتشار میلادی : 1974
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---
تعداد جلد : 2

معرفی کتاب شناخت ژاپن اثر جون لیوینگستون

کتاب «شناخت ژاپن» اثری دو جلدی از جون لیوینگستون توسط نشر خوارزمی منتشر شده است. این کتاب به همت احمد بیرشک به فارسی برگردانده شده است.
ژاپن کشوری جزیره ای در شرق آسیا است. این کشور در شمال غربی اقیانوس آرام است و از غرب با دریای ژاپن همسایه است و از دریای اوخوتسک در شمال به سمت دریای چین شرقی، دریای فیلیپین و تایوان در جنوب امتداد دارد. ژاپن بخشی از حلقه آتش است و مجمع الجزایری از 14125 جزیره را در بر می گیرد که پنج جزیره اصلی آن عبارتند از هوکایدو، هونشو («سرزمین اصلی»)، شیکوکو، کیوشو و اوکیناوا. توکیو پایتخت و بزرگترین شهر این کشور است و پس از آن یوکوهاما، اوزاکا، ناگویا، ساپورو، فوکوکا، کوبه و کیوتو قرار دارند.
ژاپن بیش از 125 میلیون نفر جمعیت دارد و یازدهمین کشور پرجمعیت جهان و همچنین یکی از پرجمعیت ترین کشور ها است. حدود سه چهارم زمین این کشور کوهستانی است و جمعیت بسیار شهری آن در دشت های ساحلی باریک متمرکز شده است. ژاپن به 47 بخش اداری و 8 منطقه سنتی تقسیم شده است. منطقه بزرگ توکیو پرجمعیت ترین منطقه شهری در جهان است. ژاپن بالاترین امید به زندگی در جهان را دارد، اگرچه به دلیل نرخ بسیار پایین زاد و ولد در حال کاهش جمعیت است.

کتاب شناخت ژاپن

قسمت هایی از کتاب شناخت ژاپن (لذت متن)
به سبب انعطاف پذیر بودن بی اندازه ساخت اجتماعی ، تغییرات اقتصادی و اجتماعی تا حدی مبارزه طلبیهای تازه ای در مقابل استواری نظام حکومتی به وجود آورد....