کتاب استراتژی و تاکتیک در شطرنج

Strategy and tactics in chess
  • 2,600 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: فرزین فرزین
    نویسنده:
کد کتاب : 38359
شابک : 978-6005017038
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1387
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب استراتژی و تاکتیک در شطرنج اثر عباس لطفی

«خود آموز جامع شطرنج» کتاب بزرگ و منحصری بود که تئوری مراحل سه گانه بازی شطرنج را در بیش از 700 صفحه به تفصیل شرح داده بود. این کتاب از بدو انتشار مورد توجه خاص شطرنج بازان قرار گرفت و مربیان برجسته شطرنج، مطالب آن را در کلاس های اموزشی خود، مورد استفاده قرار می دادند.
همان طور که در مقدمه ی آن ذکر شده است، کتاب مزبور ترجمه گزیده مطالب تعدادی کتاب، مجلات و دیگر نشریات معتبر اروپا و آمریکا بود که با مشارکت دوست دیرین آقای منوچهر فرهنگ و پذیرش چند سال زحمت و تلاش عاشقانه تالیف و به دوستداران شطرنج ایران زمین عرضه شده بود.
اکنون چندی است که نسخ این کتاب تمام شده و تجدید چاپ آن مورد انتظار علاقه مندان است. به همین سبب تصمیم گرفته شده است ، در صورتی که توفیق یار باشد، هر یک از بخش های سه گانه آن، به طور جداگانه چاپ و منتشر شود و در دسترس دوستداران شطرنج قرار بگیرد.
کتاب حاضر همان بخش وسط بازی « خوداموز جامع شطرنج» است که با رفع غلط های چاپی آن، افزودن بعضی مطالب سودمند و تغییر علامت های جبری حرکات به علامت های تصویری، تحت عنوان « استراتژی و تاکتیک در شطرنج » به زیور طبع آراسته شده است. امین آنکه بتواند در افزایش سطح دانش تئوری علاقه مندان شطرنج، بار دیگر سهم خود را به نحو مطلوب ادا کند. در پایان از آقای ابولقاسم نجیب، مربی با سابقه شطرنج که کار بازنگری نهایی کتاب را پذیرفت و با دقت فراوان آن را به انجام رسانید، تشکر می کنم.

کتاب استراتژی و تاکتیک در شطرنج