کتاب ترس و نفرت در لالیگا

Fear and Loathing in La Liga
(بارسلونا و رئال مادرید)
  • 15 % تخفیف
    235,000 | 199,750 تومان
  • موجود
  • انتشارات: گلگشت گلگشت
    نویسنده:
کد کتاب : 38582
مترجم :

شابک : 978-9645948496
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 354
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

نامزد جایزه کتاب سال ورزشی ویلیام هیل سال 2013

معرفی کتاب ترس و نفرت در لالیگا اثر سید لو

ترس و نفرت در لالیگا تاریخ قطعی بزرگترین رقابت در ورزش جهان است: اف سی بارسلونا و رئال مادرید. مسی در مقابل رونالدو، گواردیولا در مقابل مورینیو، ملت علیه دولت، مبارزان آزادی در برابر فاشیست های فرانکو، به علاوه گل های باشکوه و مهارت های مسحورکننده. این بهترین دو تیم روی زمین هستند که رو در روی هم قرار می گیرند. این بیشتر از یک بازی است. این یک جنگ است. ال کلاکو است.

فقط، خیلی هم ساده نیست. سید لو، کارشناس و مورخ فوتبال اسپانیایی ۱۰۰ سال رقابت، زیبایی ورزشی و برتری را پوشش می دهد. ترس و نفرت در لالیگا یک تاریخ ظریف، تجدیدنظر طلبانه و درخشان است که فراتر از ورزش است. لو این داستان رقابت را با تاریخ و فرهنگ اسپانیا در هم می آمیزد و تأکید می کند که «هیچ وقت فقط درباره فوتبال نیست». او با شهادت‌های انحصاری و حکایت‌های شگفت‌انگیز، ما را به درون این نبرد حماسی می‌برد، از جمله زخم‌های به جا مانده از جنگ داخلی، دوران طلایی مادرید در دهه پنجاه زمانی که آنها پنج جام اروپایی را بردند، تیم رویایی بارسلونا یوهان کرایف، آزمایش محکوم به فنا گالیکو، و "خیانت" لوفیگو.

با کاوش در تاریخ، سیاست، فرهنگ، اقتصاد و زبان - در حالی که هرگز درام در زمین را فراموش نمی کند - رابطه بین این دو غول فوتبال را نشان می دهد و داستان واقعی پشت رقابت انفجاری آنها را فاش می کند.

کتاب ترس و نفرت در لالیگا

سید لو
سیمون جیمز "سید" لو (متولد 21 ژوئن 1976) ستون نویس و روزنامه نگار انگلیسی است. وی متولد آرچوی لندن و مستقر در مادرید است و فوتبال اسپانیا را برای بسیاری از نشریات، وب سایت ها، کانال های تلویزیونی، ایستگاه های رادیویی و پادکست های مربوط به فوتبال در سراسر جهان پوشش می دهد.لو در شمال لندن متولد و بزرگ شد. او نه هوادار آرسنال است و نه تاتنهام، دو باشگاه محلی و رقبای سرسختش، اما در عوض با حمایت از لیورپول بزرگ شد. او این را به برادر بزرگترش نسبت می دهد که او را از پیروی از کوئینز پارک رنجرز، تیمی...
قسمت هایی از کتاب ترس و نفرت در لالیگا (لذت متن)
رئیس مادرید وزیر خزانه داری کشور را دشمن شماره یک باشگاه خوانده بود: البته بعد از این که او پوشکاش را یک کمونیست خواند. برنابئو حتی خوزه میلان آستری را از جایگاه ویژه مدیران خارج کرد، بعد از این که او سر خود یک میهمان آورده بود. میلان آستری یک روان پریش خونخوار که بازویی قطع شده و به جای چشم راست سوراخی داشت، یکی از کهنه سربازان جنگ مراکش بود و جمله ی معروف «زنده باد مرگ» را در یکی از مناظره هایش فریاد زده بود، به عبارتی دیگر بدترین آدمی بود که برای دور زدن می توان تصور کرد.