کتاب فارسی عمومی نو

Farsi
کد کتاب : 38853
شابک : 978-6002537096
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب فارسی عمومی نو اثر مهدی محبتی

"فارسی عمومی نو" اثری است از "مهدی محبتی" که در آن تلاش نموده در کنار ارائه ی اثری برای شناخت و آشنایی بهتر با زبان و ادبیات فارسی، اوقات خوشی را حین مطالعه ی این کتاب برای خوانندگان رقم بزند. به این ترتیب با مطالعه ی "فارسی عمومی نو" به همت "مهدی محبتی"، نه تنها توانایی های زبانی و کلامی خوانندگان اعم از دانشجویان، مدرسان و علاقمندان به ادبیات فارسی تقویت می شود، بلکه ارائه ی این مطالب و نکات به نحوی بوده که مخاطب را برای دانستن بیشتر از متونی که کمتر با آن ها مواجه بوده ترغیب می کند.
نویسنده ابتدا مخاطب خود را گام به گام با زبان و ادبیات فارسی و ارزش ها و کارکردهای آن آشنا می کند و در این راستا شناختی از سبک، قالب، مکاتب و موضوعات و شگرد و آرایه های این زبان ارائه می دهد. وی سپس به معرفی گنج ها و گنجینه های ادب فارسی می پردازد و زمانی که خواننده را حسابی از عطر گل های گلستان ادبیات فارسی سرمست ساخت، به سراغ نگارش و شیوه های آن می رود. در این قسمت "مهدی محبتی" عوامل درست نویسی و مراحل مختلف نگارش را معرفی می کند و به فایده های علامت گذاری، مهم ترین علائم نگارشی، گزارش نویسی، نامه نگاری، لطیفه، مقاله نویسی و انواع مختلف هر یک از موارد نام برده شده می پردازد. در انتهای کتاب "فارسی عمومی نو" فصلی ارائه شده که در آن مهم ترین رمان ها، کتب و منابع برجسته ی ادبی به خواننده معرفی شده اند و می تواند راهنمای مطالعاتی مفیدی برای علاقمندان به ادبیات فارسی به حساب بیاید.

کتاب فارسی عمومی نو

مهدی محبتی
مهدی محبتی نویسنده و پژوهشگر و استاد دانشگاه است. ویكارشناسي رشته زبان و ادبيات فارسي دانشگاه فردوسي مشهد 1367-1363(شاگرد اول دانشگاه)، كارشناسي ارشد رشته زبان و ادبيات فارسي دانشگاه فردوسي مشهد 1370-1367(شاگرد اول دانشگاه)، دكتري رشته زبان و ادبيات فارسي دانشگاه تهران ، (1374 -1370) است. محبتی دانشیارزبان وادبیات فارسی دانشگاه زنجان می باشد.
قسمت هایی از کتاب فارسی عمومی نو (لذت متن)
برای شناخت ادبیات فارسی شیوه ها و راه های گوناگونی وجود دارد از جمله برخی با مطالعه دقیق و مستمر آثار بزرگان و فرهنگ واژه ها اصطلاحات نکته ها و گفته های ناب و نایاب آنان به دلیل شناخت کامل و روشنی از زبان و ادبیات فارسی نصیب خود می نمایند. تردیدی نیست که یکی از مطمئن ترین راه های شناخت دقیق و کامل ادبیات فارسی مطالعه مستمر و انس دائمی با سروده ها و نوشته های بزرگان ادب فارسی است. شیوه ای که غالب ادیبان و ادب دوستان به آن روی می آورند و نتایج و بهره های درخشانی هم می گیرند. با وجود این شیوه آشنا روش های مهم دیگری هم هست که چون بر مبنای معیارها و ملاک های علمی، منطقی، زبانی یا هنری با ادبیات و آثار ادبی برخورد می نماید و غالبا زبان و ادبیات را در کلیت تاریخی، فرهنگی و معنایی، زیبایی شناسی و امثال آن طبقه بندی می نماید؛ جوینده را زودتر و ای بسا عالمانه تر به مقصد و مقصود می رساند و با زبان و ادبیات و شاخه ها و جنبه های مختلف آن بهتر و عمیق تر آشنا می سازد.