کتاب چرنوبیل

Chernobyl
چشم اندازهایی از تاریخ معاصر
کد کتاب : 39031
مترجم :
شابک : 978-6220403326
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 191
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب چرنوبیل اثر دیوید اریک نلسون

«چرنوبیل» حاوی انبوهی از اطلاعات مربوطه است که نمایانگر بسیاری از نظرات بحث های فعلی پیرامون فاجعه 1986 در نیروگاه هسته ای چرنوبیل در اوکراین است که منجر به تلفات رسمی 56 نفر شد. هر مقاله ، به طرز ماهرانه ای از منابع ثانویه چند ملیتی گرفته شده است ، پایگاه تحسین برانگیزی برای گزارش ها در اختیار محققان قرار می دهد.
فصل اول پیشینه تاریخی فاجعه را ارائه می دهد ، از جمله بخش اصلی مهندس چرنوبیل ، گریگوری مدودف در مورد "افسانه ایمنی شوروی" و بررسی تأثیر فاجعه در سقوط اقتصادی اتحاد جماهیر شوروی توسط ریچارد هادسون.
فصل دوم بحثهای شفاف "بحثهای پیرامون فاجعه چرنوبیل" را ارائه می دهد. موضوعات شامل میزان قرار گرفتن در معرض تشعشع ، تأثیر آن بر شهروندان اطراف و محیط زیست و خطرات نسبی انرژی هسته ای است. نکته قابل توجه مقایسه ریچارد فیتزجرالد در مورد حادثه چرنوبیل و سقوط جزئی 1979 در جزیره سه مایل در پنسیلوانیا است.
فصل سوم شامل گزارشهای جذاب ، دست اول کارگران ، مدیران تصفیه و اعضای جامعه پریپیات است که شاهد اثرات طولانی مدت فاجعه بوده و به زندگی خود ادامه می دهند. در این راه ، تعدادی از عکسها و ستون های فرعی خوب و رنگارنگ انتخاب شده ، در مورد موضوعات مرتبط ، آنچه را مجذوب کننده فاجعه زیست محیطی و انسانی شوروی است ، شخصی می کنند.

کتاب چرنوبیل

قسمت هایی از کتاب چرنوبیل (لذت متن)
چرنوبیل مظهر بی خبری هولناک است، هیچ اتفاق نظری دربارۀ آثار پایدار این حادثه وجود ندارد. از یک میلیون نفری که در آن زمان به کار پاکسازی مشغول بودند ۲۰ درصد جان باختند و ۸۰ درصد بقیه به مشکلات جسمی ای دچار شدند که اغلب توضیحی برای آن ها وجود ندارد. پرورشگاه های بلاروس پر از کودکانی است که «یتیمان چرنوبیل» خوانده می شوند و نشانه های مشخص سرطان و نقایص مادرزادی عجیب و غریب در آن ها دیده می شود. اما از طرفی، منطقۀ حفاظت شدۀ چرنوبیل مأمن حیوانات کمیابی شده که با وجود گردش آزادانه در اطراف تأسیسات اتمی ازکارافتاده هیچ نشانی از بیماری در آن ها دیده نمی شود. کتاب چرنوبیل حاوی دیدگاه های گوناگون جذاب و غالبا متناقض دربارۀ این فاجعه و تأثیرات پایدار آن است.