کتاب حمام

The Bathhouse
کد کتاب : 39110
مترجم :
شابک : 978-6003675568
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1930
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب حمام اثر ولادیمیر مایاکوفسکی

نمایشنامه ی «حمام» با عنوان فرعی (نمایشنامه در شش پرده به همراه سیرک و آتش بازی) نوشته ی ولادیمیر مایاکوفسک است. مایاکوفسکی در «حمام» موقعیت های مضحک و حمقانه ای را به تصویر می کشد و قهرمانان خود را در آن موقعیت ها گرفتار می کند. «حمام» درامی در حال مبارزه با بروکراسی است و با تمام توان سعی دارد برای داشتن آینده ای روشن، در برابر آن مقاومت کند. مایاکوفسکی با نگارش این اثر نشان می دهد که به عصر خود احترام گذاشته و به دنبال شیوه ای برای حل کاستی های گذشته است. هر چند که جامعه ای که او برای آینده تصور می کند کمی انتزاعی و ایده آل به نظر می رسد. تقریبا تمام آثار دراماتیک مایاکوفسکی افشای مسایل مربوط به خرده بورژوازی، بوروکراسی، چاپلوسی خارجی ها، دزدی از اموال دولتی و «حزب» دروغین است. نمایش «حمام» آخرین بار سال ۲۰۱۷ در سالن تئاتر آلکساندینسکی در پترزبورگ به کارگردانی نیکالای آلکساندرئئیچ روشین روی صحنه رفت.

کتاب حمام

ولادیمیر مایاکوفسکی
ولادیمیر ولادیمیروویچ مایاکوفسکی (به روسی: Влади́мир Влади́мирович Маяко́вский) (زادهٔ ۱۹ ژوئیه ۱۸۹۳ - درگذشتهٔ ۱۴ آوریل ۱۹۳۰) شاعر و درام‌نویس فوتوریست (آینده‌گرای) انقلابیِ روسی بود. تئاتر او به تئاتر انقلاب شهرت داشت.از ولادیمیر مایاکوفسکی به‌عنوان یکی از نوابغ هنر شوروی یاد می‌شود.او در آستانهٔ سی و هفت سالگی با شلیک گلوله به زندگی خود خاتمه داد.
قسمت هایی از کتاب حمام (لذت متن)
در اواخر دهه ی ۱۹۲۰ ولادیمیر ولادیمیروویچ مایاکوفسکی یکی از بهترین آثار خود را به رشته ی تحریر درآورد. طنزی سوزناک که بروکراسی شوروی زمانه ی خود را به تیغ نقد می کشید. مایاکوفسکس نمایشنامه ی «حمام» ار در ادامه ی نمایشنامه ی «ساس» و به سفارش واسه والود میرهولد نوشت. میرهولد «حمام» را در سال ۱۹۳۰ در مرکز تئاتر خود به اجرا درآورد که اگرچخ مورد انتقاد بسیاری از تماشاگران و منتقدان قرار گرفت و منجر شد به ممنوعیت اجرای آن، سرانجام به رویدادی برحسته در تئاتر شوروی تبدیل شد. این اثر بعدها نه تنها بر صحنه های تئاتر، بلکه در رادیو نیز رواج پیدا کرد و در گنجینه ی بهترین آثار کمدی شوروی قرار گرفت.