کتاب حکمت بالغانه زیستن

Hekmat-e Baleghaneh Zistan
کد کتاب : 39117
شابک : 978-6001197949
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 94
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب حکمت بالغانه زیستن اثر آذردخت مفیدی

کتاب های ارزشمندی وجود دارند که به وسیله‌ی آنها می‌توان تجارب و دانش خود را به سهولت به دیگران منتقل کرد. یکی از این آثار، کتاب «حکمت بالغانه زیستن» نوشته آذردخت مفیدی است. این کتاب به ترتیبی منسجم و با استفاده از دانش و تجربیات نویسنده، به معرفی راهکارهای عملی برای مواجهه با چالش‌ها پرداخته است.

نویسنده کتاب، دکتر آذردخت مفیدی، که روانپزشک و روانکاو است، این بار به انسان و مشکلاتی که او در جامعه امروزی روبروست، می‌پردازد. او با روایت زندگی ایده‌آل و بهینه، مخاطب را با زندگی واقعی و چالش‌هایی که پیش روی انسان‌ها قرار دارد، آشنا می‌کند. در این کتاب، نه تنها مشکلات موردی مورد بررسی قرار می‌گیرند، بلکه راه‌حل‌هایی منطقی و انسانی نیز برای غلبه بر آنها ارائه می‌شود.

مهمترین پیام این کتاب، تاکید بر اهمیت تمرکز بر زمان حال و زندگی در لحظه است. نویسنده با ارائه مثال‌ها و تجربیات، به خواننده می‌آموزد که انرژی و توجه خود را به زندگی لحظه‌ای اختصاص دهد و بهترین شکل از آن لذت ببرد. او همچنین به اهمیت مدیریت احساسات، مدیریت ترس و اضطراب، و خلق زندگی آرام و موثر در مواجهه با چالش‌ها پرداخته و راهکارهای عملی را برای این منظور ارائه می‌دهد.

با اجرای عملی از راهکارهای این کتاب، می‌توان عادت‌های منفی و الگوهای ذهنی ناپسند را به تدریج اصلاح کرد و به جای آنها سیستم‌های مفیدتر و موثرتری را در زندگی خود جایگزین کرد. این سیستم‌ها به جای سرزنش، پاداش‌دهی و تشویق به رفتارهای سازنده را ترویج می‌دهند. در نتیجه، افراد می‌توانند از اشتباهات خود یادگیری کنند و با تلاش و پیشرفت در راستای بهتر شدن، خود را پاداش دهند. این فرآیند به تدریج به یک نظام درونی تبدیل می‌شود که باعث افزایش اعتماد به نفس و بهبود عزت نفس افراد می‌شود.

کتاب حکمت بالغانه زیستن

قسمت هایی از کتاب حکمت بالغانه زیستن (لذت متن)
در ابتدای تولد تا 8 ماهگی نوزاد قادر به کنترل خشم نیست، اما از حدود 8 ماهگی که من (ego) شکل می گیرد: خشم توسط من انسان قابل کنترل می شود. مدیریت خشم در دو مرحله دچار مشکل می شود: 1. مرحله ی تولید خشم، 2. مرحله ی ابراز خشم. در دو دسته افراد تولید خشم بیش تر از حد واقعیت رخ می دهد. یک عده افرادی که در دوران کودکی زیاد ناکامی کشیده اند و دسته ی دیگر افرادی که در کودکی ناکام نشده اند و من آن ها مجهز به ابزار تحمل ناکامی نیست. ابراز خشم چهار مرحله دارد، از بدوی ترین روش تا فرهیخته ترین روش، بدوی ترین روش کتک کاری است که در حیوانات هم وجود دارد. یک مرحله بالاتر فحش و ناسزا و تحقیر و توهین است. مرحله ی سوم قهر و سکوت است و فرهیخته ترین روش گفت وگو و ایجاد دیالوگ است. هرچه روان رشد یافته تر باشد از روش اول به سمت روش چهارم میل پیدا می کند. چه طور می توانید خشم خود را مدیریت کنید؟ مدیریت خشم به معنای تحمل خشم یا فرو خوردن آن نیست. هرگز نباید خشم را فرو خورد، چون منبع انواع بیماری ها می شود، چه جسمی و چه روانی. مدیریت خشم بدین معناست که اولا خشم به اندازه ی واقعیت رخ داده باشد و ثانیا درست و فرهیخته ابراز شود تا انفجار و نابودی به وجود نیاورد و تبدیل به یک نیروی مخرب در روان نشود، چه برای خود فرد چه برای مخاطب. چگونه این خشم قابل کنترل می شود؟