کتاب زوال عقل (دمانس)

Dementia Essentials
چگونه عزیزان مبتلا به دمانس را یاری و سرپرستی کنیم
کد کتاب : 39241
مترجم :
شابک : 978-600-8547341
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 264
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب زوال عقل (دمانس) اثر یان هال

هنگامی که یکی از عزیزان مبتلا به زوال عقل تشخیص داده می شود، بسیاری از اعضای خانواده نقش های جدیدی را به عنوان مراقب بر عهده می گیرند و به بستگان خود کمک می کنند تا تا حد امکان ایمن، شاد و مستقل باقی بمانند.
کتاب زوال عقل یک راهنمای عملی، واقع بینانه و اطمینان بخش است که به شما و فرد مبتلا به زوال عقل در سفر پیش رو کمک می کند. این کتاب که توسط یک مراقب واقعی با تجربه ی دست اول از چالش‌هایی که زوال عقل ایجاد می‌کند نوشته شده است، مملو از توصیه‌های ضروری، بینش‌های شخصی و استراتژی‌های مفید است، از جمله:
• توضیحات کامل در مورد زوال عقل و آلزایمر
• مشاوره در مورد دارو و دریافت حمایت از متخصصان بهداشت محلی
• ایده هایی برای تشویق به استقلال، اعتماد به نفس و فعالیت و در عین حال کاهش اضطراب، پرخاشگری و سردرگمی
• راهنمایی در مورد چگونگی آمادگی برای آینده، از جمله تصمیمات قانونی و مالی و انتخاب خانه مراقبت
• راهبردهایی برای کنار آمدن به عنوان یک مراقب خانواده، به شما کمک می کند احساس تنهایی کمتر و قدرت بیشتر کنید
کتاب زوال عقل مثبت و کاربردی، به شما کمک می کند تا بهترین مراقبت ممکن را برای فردی که از او حمایت می کنید، ارائه دهید و پیدا کنید.

کتاب زوال عقل (دمانس)

قسمت هایی از کتاب زوال عقل (دمانس) (لذت متن)
در حال حاضر هر ماه اخباری در مورد پیشرفت هرچند کوچک محققان در تشخیص علائم اولیه بیماری دمانس پخش می شود. اما هنوز شیوه های مشخص، مقرون به صرفه، عملی و معتبر جهت تشخیص این بیماری در مراحل اولیه آن یافت نشده است. تا زمانی که پزشکان بتوانند راهکارهای عملی، مثلا از بررسی خون و آب دهان، نشانه هایی از تغییراتی که در مغز ایجاد می شوند بیابند، ظن به بیماری دمانس براساس مشاهدات شخصی و رفتاری که غیرمعمول باشد، شکل می گیرد: فراموشی، آشفتگی و تغییر در رفتارهای معمول شخص. گاهی اوقات نیز ترکیبی از حالات و رفتارهای شخص باعث نگرانی اقوام و دوستان می شود، در حالی که متخصصان به دنبال دلایل محکم تری هستند.

همه ما، خطای حافظه را تجربه کرده ایم، برای مثال اسم خانمی را که آموزگار دخترمان در دبستان بود، به خاطر نمی آوریم، اما نمی توان گفت که به دمانس مبتلا هستیم. وقتی پا به سن می گذاریم، توانایی به خاطر سپردن و به یاد آوردن مطالب در ما کاهش می یابد و در زمان خستگی و اضطراب این کاهش وخیم تر می شود. اما افراد مبتلا به دمانس در میان دوران مختلف زندگی خود سرگردانند و مانند روحی که از دیوار عبور می کند، از خلال سال های زندگی خود می گذرند. فقط اشخاصی که با بیمار ارتباط دائمی دارند و یا او را خوب می شناسند، می توانند اشتباهات او را تشخیص دهند. اما این لغزش ها به تدریج به ناآرامی تبدیل می شود و دیگران نمی توانند بیمار را همراهی کنند.