کتاب زمینه ارتباطات جمعی

Mass communication
کد کتاب : 41567
شابک : 978-6004350327
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب زمینه ارتباطات جمعی اثر علی محمدی (1319)

کتاب «زمینه ارتباطات جمعی» نوشته «علی محمدی» توسط نشر اطلاعات منتشر شده است. این کتاب به شکل نظام مند به مسئله ارتباطات جمعی در کشورهای مختلف میپردازد. از این حیث میتواند به عنوان یک منبع مدون مورد استفاده علاقه مندا و پژوهشگران در حوزه ارتباطات قرار گیرد. یکی از مباحث مهم درحوزه ارتباط جمعی پرداختن به کشورهای درحال توسعه یا کشورهای جنوب و شیوه تقلید این کشورها از رسانه‌های غربی است. در کتاب حاضر پیامدهای سیاست تقلید برای کشورهای در حال توسعه و روند نهادهای اجتماعی ارتباط جمعی این کشورها از نظام سنتی به نظام صنعتی و نوگرا مورد بحث قرار گرفته و به مورد شناسی ایران توجه بیشتری شده است.
فصل اول این کتاب به طور اختصار، به پیشینه تاریخی ارتباطات توجه دارد و فصل دوم به فرایند ارتباط می‌پردازد و یک تعریف کلی از فرایند ارتباط و الگوی ارتباطی می‌دهد. فصل سوم با دقت به مقوله ارتباط جمعی می‌پردازد و تفاوت ارتباط جمعی را با سایر ارتباطات مشخص می‌کند. فصل چهارم به ماهیت و کارکرد ارتباطات اختصاص دارد و آثار کارکرد ارتباطات را تعیین می‌کند. فصل پنجم شیوه‌های عادت به رسانه‌های ارتباط جمعی را در سنین متفاوت مشخص می‌کند و به ترتیب، به پژوهش‌های مختلفی که در کشورهای ایران و ژاپن و آمریکا در زمینه ارتباط جمعی انجام شده است، اشاره می‌کند.
در فصل ششم به ارتباطات در کشورهای در حال توسعه پرداخته می‌شود. فصل بعدی نهادهای اجتماعی ارتباط جمعی را در کشورهای در حال گذار از نظام سنتی به نظام صنعتی و نوگرا مورد مطالعه قرار می‌دهد. در فصل هشتم به نهادهای اجتماعی ارتباط جمعی در کشورهای عربی پرداخته می‌شود. فصل نهم توجه خواننده را به نهادهای اجتماعی ارتباط جمعی در کشور روسیه قبل و بعد از فروپاشی نظام کمونیستی جلب می‌کند. و بالاخره در فصل پایانی نهادهای اجتماعی ارتباط جمعی در جمهوری خلق چین مورد بررسی قرار می‌گیرد

کتاب زمینه ارتباطات جمعی

دسته بندی های کتاب زمینه ارتباطات جمعی