کتاب نقش رسانه ‏های تصویری در زوال دوران کودکی

The Disappearance of Childhood
کد کتاب : 41616
مترجم :
شابک : 978-964-423-425-5
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 328
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1982
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب نقش رسانه ‏های تصویری در زوال دوران کودکی اثر نیل پستمن

این کتاب مدرن، از تاریخ اجتماعی و رسانه‌ها، از رواج مدل‌های همسری گرفته تا افزایش نرخ جرم و جنایت نوجوانان، افول شدید دوران کودکی در آمریکای امروزی و تهدید مربوط به مفهوم بزرگسالی را دنبال می‌کند.

نیل پستمن، نویسنده ی کتاب تکنوپولی، با ارائه ی ماهرانه ی مجموعه ی گسترده ای از تحقیقات تاریخی و جمعیت شناختی، پیشنهاد می کند که دوران کودکی یک اختراع نسبتا جدید است که به عنوان رسانه ی جدید چاپ بین کودکان و بزرگسالان تحمیل شده است. اما اکنون این تقسیم‌بندی‌ها در زیر رگبار تلویزیون، که اسرار جنسی و خشونت بزرگسالان را به سرگرمی‌های مردمی تبدیل می‌کند و اخبار و تبلیغات را در سطح فکری کودکان ده ساله قرار می‌دهد، در حال فرسایش است. این کتاب خبر از زوال دوران کودکی و از بین رفتنش توسط رسانه ها می دهد. ، نقش رسانه های تصویری در زوال دوران کودکی آموزنده، کتابی هشداردهنده و روان که به صورت دقیق آینده ی تاریک را پیشگویی می کند.

ویکتور ناوسکی درباره ی این کتاب نوشته است:

پستمن به طور متقاعدکننده ای بینش های روانشناسی، تاریخ، معناشناسی، و عقل سلیم را به نمایندگی از تز شگفت انگیز و بدیع خود بسیج می کند.
کتاب نقش رسانه های تصویری در زوال دوران کودکی توسط صادق طباطبایی ترجمه شده است. و انتشارات اطلاعات منتشر کرده است.

کتاب نقش رسانه ‏های تصویری در زوال دوران کودکی

نیل پستمن
نیل پستمن (به انگلیسی: Neil Postman) (زاده ۱۹۳۱ – درگذشته ۲۰۰۳)، منتقد، نویسنده، نظریه‌پرداز ارتباطات و استاد دانشگاه نیویورک بود.پستمن به مارس ۱۹۳۱ متولد شد. وی حدود مدت ۴۰ سال استاد علوم و فنون دانشگاه نیویورک بود. پستمن از منتقدان و صاحبنظران شهره در زمینه رسانه و تکنولوژی است.وی جوایز معتبر بسیاری دریافت داشته‌است. از جمله جایزه Christian Lindback، به خاطر کیفیت عالی در تدریس و آموزش و نیز جایزه جورج اورول (۱۹۸۷)، به دلیل بیان و قلم شفاف و روشن.
دسته بندی های کتاب نقش رسانه ‏های تصویری در زوال دوران کودکی