کتاب روشنگری دینی - جلد اول

Religious Enlightenment
کد کتاب : 41852
شابک : 978-9644236433
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 384
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب روشنگری دینی - جلد اول اثر سید مصطفی محقق داماد

سید مصطفی محقق احمدآبادی معروف به محقق داماد، مجتهد، فیلسوف و حقوقدان عضو پیوسته و رئیس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم ایران، عضو هیئت امنای فرهنگستانهای کشور، عضو هیئت امنای سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و استاد حوزه است. او نویسنده کتاب "روشنگری دینی" است که در چندین جلد منتشر شده است.
او از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۳ ریاست سازمان بازرسی کل کشور را عهده‌دار بوده‌است. او همچنین از سال ۱۳۷۴ تاکنون عضو و رئیس شورای تولیت و هیئت‌مدیره و عضو هیئت گزینش کتاب و جایزهٔ بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار یزدی است. او که دانش آموختهٔ حوزهٔ علمیهٔ قم، دانشگاه تهران و دانشگاه کاتولیک لوون است، استاد حقوق دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه شهید مطهری، دانشگاه علوم اسلامی رضوی است و بیش از ده سال مدیریت گروه حقوق دانشگاه تربیت مدرس را به عهده داشت. وی علاوه بر بهره‌گیری از دو نظام آموزشی حوزه و دانشگاه، تسلط به زبان‌های عربی، زبان انگلیسی و فارسی و آشنایی با زبان فرانسه دارد. همچنین آثار مختلف و متعددی در حوزهٔ فقه و حقوق از وی منتشر شده‌است. هر جلد در بیست گفتار مجزا به بحث و بررسی و تفسیر سوره شریفه فرقان می پردازد، بی آنکه شباهت ساختاری با سایر تفاسیر متعارف داشته باشد. زبان تازه، برداشتهای نو، طرح مسائل روزآمد و رفع و پاسخگویی به پاره ای شبهات، از ویژگی هایی این اثر دو جلدی است. فهرستهای چندگانه پایان هر جلد، امکان استفاده کاربردی تر خواننده را فراهم می آورد.

کتاب روشنگری دینی - جلد اول

سید مصطفی محقق داماد
سید مصطفی محقق احمدآبادی معروف به محقق داماد، (زادهٔ ۱۳۲۴ خورشیدی) مجتهد، حقوق‌دان، عضو پیوسته و رئیس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم ایران، عضو هیئت امنای سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و استاد حوزه و دانشگاه است.او از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۳ ریاست سازمان بازرسی کل کشور را عهده‌دار بوده‌است. او که دانش آموختهٔ حوزهٔ علمیهٔ قم، دانشگاه تهران و دانشگاه کاتولیک لوون است، استاد حقوق دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه شهید مطهری، دانشگاه علوم اسلامی رضوی است و بیش از ده سال ...
دسته بندی های کتاب روشنگری دینی - جلد اول