کتاب ایده اسرائیل

The Idea of Israel: A History of Power and Knowledge
تاریخچه ای از دانش دانایی و قدرت
کد کتاب : 41500
مترجم :
شابک : 978-6004351188
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 400
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ایده اسرائیل اثر ایلان پاپه

اسرائیل از زمان تأسیس خود در سال 1948، از صهیونیسم، جنبشی که در پشت ایجاد آن است استفاده کرده تا جهت گیری سیاسی ویژه ای ارائه دهد. ایلان پاپه در این کتاب "ایده اسرائیل"(تاریخچه ای از دانش دانایی و قدرت ) به ادامه نقش ایدئولوژی صهیونیستی نگاه می کند. ایده اسرائیل به نحوه عملکرد صهیونیسم خارج از دولت و ارتش در زمینه هایی مانند سیستم آموزشی، رسانه ها و سینمای کشور و استفاده هایی که از هولوکاست در حمایت از ساختار ایدئولوژیک دولت می شود، می پردازد.

به طور خاص، پاپ روشی را بررسی می‌کند که نسل‌های متوالی مورخان این موضوع را شکل داده‌اند

درگیری 1948 به عنوان یک کمپین آزادی‌بخش، افسانه‌ای را ایجاد کرد که تا دهه 1990 در جامعه اسرائیل بدون تردید باقی ماند. این خود پاپه بخشی از جنبش پسا صهیونیستی بود که در آن زمان به وجود آمد. او مورد حمله قرار گرفت و تهدید به مرگ شد، زیرا او حقیقت را در مورد نحوه رفتار با فلسطینی ها و ساختار وحشتناکی که تولید دانش را به اعمال قدرت مرتبط می کند، افشا می کرد. ایده اسرائیل مداخله ای قدرتمند و فوری در جنگ عقاید مربوط به گذشته و آینده درگیری فلسطین و اسرائیل است.

کتاب ایده اسرائیل

ایلان پاپه
ایلان پاپه مورخ و فعال اجتماعی اهل اسرائیل است. او استاد دانشکدهٔ علوم اجتماعی و مطالعات بین الملل در دانشگاه اگزتر بریتانیاست و رئیس مرکز اروپایی مطالعات فلسطین همان دانشگاه و نیز رئیس سابق مرکز مطالعات قومی-سیاسی اگزتر می باشد.پاپه در حیفای اسرائیل متولد شد. او پیش از رفتن به بریتانیا از سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۰۷ استاد ارشد علوم سیاسی در دانشگاه حیفا و از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ رئیس موسسهٔ مطالعات فلسطینی و اسرائیلی امیل توما در حیفا بود. او مولف کتاب های پاکسازی قومی فلسطین (۲۰۰۶)، خاورمیانهٔ جدید (۲۰۰۵)...
دسته بندی های کتاب ایده اسرائیل
نکوداشت های کتاب ایده اسرائیل
Along with the late Edward Said, Ilan Pappe is the most eloquent writer of Palestinian history.
ایلان پاپه در کنار مرحوم ادوارد سعید، سخنورترین نویسنده تاریخ فلسطین است.
New Statesman

An essential read for anyone trying to understand the politics and history of the Middle East.
کتابی ضروری برای هر کسی که سعی در درک سیاست و تاریخ خاورمیانه دارد.
Frontline

قسمت هایی از کتاب ایده اسرائیل (لذت متن)