کتاب 10 غلط مشهور درباره اسرائیل

Ten Myths about Israel
کد کتاب : 38849
مترجم :
شابک : 978-6226837408
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 299
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب 10 غلط مشهور درباره اسرائیل اثر ایلان پاپه

افسانه ها - و واقعیتی – که پشت دولت اسرائیل است و اکثر ما از آنها بی خبریم...
در این کتاب پیشگامانه ، که در پنجاهمین سالگرد اشغال منتشر شده است ، ایلان پاپه ، مورخ صریح و تندروی اسرائیلی ، مورد بحث ترین عقاید در مورد ریشه و هویت دولت معاصر اسرائیل را مطرح کرده و با ما به اشتراک می گذارد.
ده غلط مشهور که پایه در این کتاب بیان می کند - که به طور بی وقفه در رسانه ها تکرار می شود ، و توسط ارتش اعمال می شود ، و بدون هیچ گونه سوال توسط دولت های جهان پذیرفته می شود - وضعیت موجود منطقه را تقویت می کند. وی این ادعا را که فلسطین در زمان اعلامیه بالفور سرزمینی خالی بوده است و همچنین شکل گیری صهیونیسم و نقش آن در دهه های اولیه ملت سازی را بررسی می کند. وی این سوال را مطرح می کند که آیا فلسطینی ها به طور داوطلبانه در سال 1948 سرزمین مادری خود را ترک کردند و اینکه آیا ژوئن 1967 جنگ "بدون انتخاب" بود یا نه. با مراجعه به افسانه های پیرامون شکست توافقنامه کمپ دیوید و دلایل رسمی حملات به غزه ، پاپه در کتاب خود، ده غلط مشهور درباره ی اسرائیل (چیزهایی که خیلی ها فکر می کنند درست است ولی نیست) توضیح می دهد که چرا راه حل دو کشور دیگر عملی نیست.
کتاب ده غلط مشهور درباره ی اسرائیل را وحید خضاب ترجمه کرده است. این کتاب توسط نشر کتابستان معرفت منتشر شده است.

کتاب 10 غلط مشهور درباره اسرائیل

ایلان پاپه
ایلان پاپه مورخ و فعال اجتماعی اهل اسرائیل است. او استاد دانشکدهٔ علوم اجتماعی و مطالعات بین الملل در دانشگاه اگزتر بریتانیاست و رئیس مرکز اروپایی مطالعات فلسطین همان دانشگاه و نیز رئیس سابق مرکز مطالعات قومی-سیاسی اگزتر می باشد.پاپه در حیفای اسرائیل متولد شد. او پیش از رفتن به بریتانیا از سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۰۷ استاد ارشد علوم سیاسی در دانشگاه حیفا و از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ رئیس موسسهٔ مطالعات فلسطینی و اسرائیلی امیل توما در حیفا بود. او مولف کتاب های پاکسازی قومی فلسطین (۲۰۰۶)، خاورمیانهٔ جدید (۲۰۰۵)...
نکوداشت های کتاب 10 غلط مشهور درباره اسرائیل
lan Pappe is Israel’s bravest, most principled, most incisive historian
ایلان پایه شجاع ترین ، اصولی ترین و قاطع ترین مورخ اسرائیل است
John Pilger

One of the most prominent Israeli political dissidents living in exile.
یکی از برجسته ترین مخالفان سیاسی اسرائیلی که در تبعید به سر می برد.
Avi Shlaim

قسمت هایی از کتاب 10 غلط مشهور درباره اسرائیل (لذت متن)
ما امروزه اطلاعات و درک بسیار بهتری از این بحث داریم که مردمی که در آنجا زندگی می کردند در آستانهٔ [آغاز] استعمار و کوچ صهیونیستی به کشور [شان]، خود را چگونه تعریف می کردند. درست مثل دیگر مناطق خاورمیانه و غیر خاورمیانه، جامعهٔ فلسطین هم با مفهوم تعریف گر قدرتمندی که در قرن های نوزدهم و بیستم رواج داشت آشنا شده بود: مفهوم ملت. فعالان محلی [یعنی فلسطینی] و غیرمحلی ای در آن دوران وجود داشتند که این طرز جدید «تعریف و تبیین هویت خویش» را ترویج می کردند، درست همان چیزی که داشت در دیگر نقاط جهان هم رخ می داد. ایده های ملی گرایانه، تا حدی از طریق «مبلغین مذهبی» آمریکایی وارد خاورمیانه شده بود. این مبلغین در اوایل قرن نوزدهم میلادی به این منطقه وارد شدند، هم به امید تغییر دادن دین مردم اینجا [و ترویج مسیحیت] و هم به آرزوی گسترش مفاهیم نوین مربوط به استقلال [و هویت ملی]. این مبلغان مذهبی، به عنوان افرادی آمریکایی حس می کردند که فقط نمایندهٔ مسیحیت نیستند، بلکه نمایندهٔ تازه ترین حکومت استقلال یافته روی نقشهٔ جهان هم هستند. نخبگان تحصیل کردهٔ فلسطین هم در کنار دیگر [نخبگان] جهان عرب، پذیرای این نظرات شدند و یک دکترین معتبر ملی گرایانه تدوین کردند که آنها را واداشت تا در درون امپراطوری عثمانی ابتدا خودمختاری داخلی بیشتری [برای عرب ها] درخواست کنند و دست آخر هم از آن استقلال بیابند.