کتاب اسامه بن لادن

The Osama Bin Laden I Know
کد کتاب : 42070
مترجم :
شابک : 978-9644238253
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 560
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اسامه بن لادن اثر پیتر ال برگن

اسامه بن لادن کسی بود که توانست روح مردم را تسخیر کرده و قدرتمندترین ارتش جهان را مختل کند. علیرغم اظهارات پرزیدنت بوش مبنی بر اینکه بن لادن را «مرده یا زنده» می‌خواهد، علیرغم اینکه یکی از بدنام‌ترین مردان جهان است، و علی‌رغم رگبار پوشش‌هایی که او را احاطه کرده، اسامه بن لادن زمان زیادی را آزادانه زندگی می کرد.

پیتر برگن، نویسنده کتاب پرفروش جنگ مقدس، تصویری حیرت‌انگیز و بی‌نظیر از بن لادن ارائه می‌دهد که شامل مصاحبه‌های خود برگن با بیش از پنجاه نفر است که شخصا بن لادن را می‌شناختند، از برادر شوهرش گرفته تا معلم انگلیسی دبیرستان اعضای سابق القاعده. برگن کلاژی حاصل از صداها و خاطرات نگاهی بی سابقه به زندگی و ماهیت واقعی مردی که مستقیما مسئول بزرگترین حمله تروریستی در تاریخ است را می دهد. هیچ روزنامه نگاری به اندازه پیتر برگن درباره اسامه بن لادن نمی داند. در سال 1997، خیلی قبل از اینکه بن لادن به یک نام آشنا تبدیل شود، برگن با او ملاقات کرد و از آن زمان فعالیت های او را از نزدیک دنبال کرده است. پس از یک مقدمه روشنگرانه -- که در آن برگن بازگو می کند که چگونه بن لادن در جلسه آنها "خود را به عنوان یک روحانی خوش صحبت و نه به عنوان رهبر آتشین یک سازمان تروریستی جهانی معرفی کرد" -- برگن کنار می ایستد تا راه را برای این سازمان باز کند. صدای ده ها نفر با تجربه دست اول و گاه صمیمی با رهبر القاعده. به نظر می رسد عقل متعارف کنونی این است که بن لادن و سازمانش از نظر اهمیت کمرنگ شده اند، اما برگن فورا استدلال می کند که این دیدگاه بسیار دقیق نیست

کتاب اسامه بن لادن

پیتر ال برگن
پیتر برگن روزنامه نگار ، نویسنده و تهیه کننده آمریکایی است که به عنوان تحلیلگر امنیت ملی CNN و استاد در دانشگاه ایالتی آریزونا فعالیت می کند. وی اولین مصاحبه تلویزیونی را با اسامه بن لادن در سال 1997 انجام داد. مصاحبه ای که از CNN پخش شد ، اولین باری بود که رسانه های غربی با بن لادن مصاحبه می کردند. برگن در مینیاپولیس متولد شد و در لندن بزرگ شد. وی پیش از دریافت بورس تحصیلی آزاد به کالج نیو ، آکسفورد ، در سال 1981 در کالج آمپلفورت در یورکشایر شمالی تحصیل می کرد و در رشته تاریخ مدرن فارغ التحص...
نکوداشت های کتاب اسامه بن لادن
A detailed, well-researched narrative that persuasively answers dozens of questions that are still painfully relevant today.
روایتی مفصل و به خوبی تحقیق شده که به طور متقاعدکننده ای به ده ها سوالی که امروزه به طرز دردناکی مطرح هستند، پاسخ می دهد.
 Washington Post Washington Post

قسمت هایی از کتاب اسامه بن لادن (لذت متن)