کتاب بازجویی از صدام

Debriefing the President: The Interrogation of Saddam Hussein
تخلیه اطلاعاتی رئیس جمهور
کد کتاب : 1681
مترجم :
شابک : 978-600-253-277-0‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 18
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

از کتاب های پرفروش در آمریکا

معرفی کتاب بازجویی از صدام اثر جان نیکسون

کتاب بازجویی از صدام، اثری نوشته ی جان نیکسون است که اولین بار در سال 2016 منتشر شد. این کتاب، تصویری خیره کننده و صادقانه از یکی از بدنام ترین دولتمردان زمانه ی معاصر است. نیکسون، اولین نفری که بازجویی مفصلی از صدام حسین پس از دستگیری او انجام داد، تحلیل های جذاب و استادانه ای را از گذشته و ذهن یکی از اسرارآمیزترین دیکتاتورهای سال های اخیر ارائه می کند. این نویسنده پس از سال ها تحلیل و بررسی حکومت صدام، تلاش می کند تا با صداقت، جلسات بازجویی از او را به تصویر بکشد و درستی یا نادرستی نظرات و گفته های پیرامون زندگی شخصی و سیاسی صدام حسین را به بررسی بگذارد. کتاب بازجویی از صدام، اثری بدون تعارف و کم نظیر است که علاوه بر پرداخت به زندگی دیکتاتور عراق، از تصمیمات و شیوه ی سیاست گذاری دولت آمریکا در رابطه با حکومت او پرده برمی دارد.

کتاب بازجویی از صدام

جان نیکسون
جان نیکسون، تحلیلگر ارشد سازمان سیا از سال 1998 تا 2011 بود. او علاوه بر همکاری با سیا در رابطه با تحولات سیاسی خاورمیانه، به تدریس تخصص خود به نسل جوان تحلیلگران سیاسی نیز می پرداخت. نیکسون اکنون در ویرجینیا زندگی می کند و «بازجویی از صدام»، اولین کتاب اوست.
نکوداشت های کتاب بازجویی از صدام
A riveting and revealing account of the CIA's interrogation of Saddam Hussein.
شرحی جذاب و آشکارکننده از بازجویی سیا از صدام حسین.
Barnes & Noble

Gripping.
کتابی گیرا.
The New Yorker

An intelligent and readable work.
اثری هوشمندانه و خواندنی.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب بازجویی از صدام (لذت متن)
صدام تلاش کرده بود طوری عمل کند که گویی قضیه ی ایران-کنترا، خللی در نظرش نسبت به ایالات متحده به وجود نیاورده است. با این حال، معلوم بود که عمیقا به خاطر آنچه رفتار دوگانه ی آمریکایی ها با دشمنش در جنگی خونین می دانست، ناخرسند است. سال ها بعد، در یک جلسه ی اطلاع رسانی در لانگلی، چارلز دولفور، جستجوگر سلاح های کشتار جمعی، سعی کرد مرا قانع کند که ایران-کنترا اهمیتی برای صدام نداشته است. او یک جدول زمانی با نقاط عطف مشخص درباره ی رابطه ی صدام با ایالات متحده تهیه کرده بود. پرسیدم، چرا 1986، سالی که قضیه ی ایران-کنترا فاش شد، در این فهرست نیست. وقتی این قضیه را گوشزد کردیم، مشخص بود که دولفور پریشان شده است.

در گزارش مربوط به قضیه ی ایران-کنترا که در سال 1987 منتشر شد، صدام فهمید که یکی از شروط ایران برای مذاکره این بود که واشنگتن برای سقوط رژیم عراق به تهران کمک کند. این نخستین اشاره به تغییر رژیم در عراق بود، پانزده سال پیش از آن که جرج دبلیو بوش، آن را به عنوان سیاست رسمی ایالات متحده اعلام کند.