کتاب در جست و جوی شبح

The Perfect Kill
روایت رابرت بائر مأمور سی آی ای از تلاش برای ترور عماد مغنیه (حاج رضوان)
کد کتاب : 131706
مترجم :
شابک : 978-6008199298
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 496
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب در جست و جوی شبح اثر رابرت بائر

این کتاب روایت «رابرت بائر» مامور سابق سازمان سی.آی.ای و مسئول پرونده حاج رضوان در این سازمان است که تلاش برای ترور عماد مغنیه یا حداقل پیدا کردن ردپایی از او در دهه 80 میلادی را روایت کرده است.
شهید حاج عماد مغنیه با نام جهادی حاج رضوان فرمانده ارشد نظامی حزب الله لبنان بود که در تاریخ 12 فوریه 2008 (23 بهمن 1386) در منطقه کفرسوسه سوریه به دست تیم ترور موساد اسرائیل به شهادت رسید.
سیدمجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضۀ فلسطین در مراسم رونمایی از کتاب «در جستجوی شبح» نوشتۀ رابرت بایر مأمور سابق «سی‌آی‌ای» و با ترجمۀ سیدسجاد موسوی که در باغ کتاب تهران و با حضور محمدعلی صمدی پژوهشگر تاریخ و علی عبدی کارشناس مسائل غرب آسیا همراه بود، گفت: خیلی مناسب است که وقتی آدم دشمن با انصافی دارد، یعنی در عین قساوت طرف مقابل خود را تعریف می‌کند. ما اسیرانی از عراقی‌ها می‌گرفتیم که فرماندهان ما را می‌شناختند و تعریف می‌کردند. تفاوت بین ارتش و سپاه را می‌دانستند.

کتاب در جست و جوی شبح

رابرت بائر
رابرت بوکر بائر (زاده 11 ژوئیه 1952) نویسنده آمریکایی و افسر سابق پرونده سیا است که در درجه اول به خاورمیانه منصوب شده بود.او ستون نویس اطلاعاتی تایم است و به Vanity Fair، وال استریت ژورنال، و واشنگتن پست کمک کرده است.بائر به هشت زبان صحبت می کند، برنده مدال اطلاعات شغلی سیاو مفسر و نویسنده مکرر در مورد مسائل مربوط به روابط بین الملل، جاسوسی، و سیاست خارجی ایالات متحده است. او مجری سریال تلویزیونی واقعیت تاریخ شکار هیتلر بود. او یک تحلیلگر اطلاعاتی و امنیتی برای CNN است. کتاب او «ببین ن...