کتاب تجسسی در وهم اراده آزاد و مسئولیت اخلاقی

Exploring the Illusion of Free Will and Moral Responsibility
کد کتاب : 42219
مترجم :
شابک : 978-6008582175
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 612
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب تجسسی در وهم اراده آزاد و مسئولیت اخلاقی اثر گرگ دی کاروزو

کتاب «تجسسی در وهم ارادۀ آزاد و مسئولیت اخلاقی» بحث های فلسفی و علمی شکاکان اراده ی آزاد و نتایج آن را مورد تحقیق قرار داده است.
شک گرایی دربارۀ اراده ی آزاد و مسئولیت اخلاقی طی سال های اخیر در حال رشد است. در واقع، تعداد قابل ملاحظه ای از فیلسوفان، روانشناسان و دانشمندان علم عصب شناسی در حال حاضر یا درباره ی وجود ارادۀ آزاد و مسئولیت اخلاقی در شک و تردید اند و یا اصلا وجود آن را انکار می کنند. به نظر می رسد که تعداد شک گرایان در عرصه ی پژوهش به طور روزافزونی بیشتر می شود. با در نظر گرفتن اهمیت عمیقی که مفهوم اراده ی آزاد و مسئولیت اخلاقی در زندگی ما دارد – یعنی درک و فهم ما از خودمان، اجتماع و قانون- حائز اهمیت است که از آنچه در پی این موج تازه ی شک گرایی پدید آمده است مطلع شویم. مهم است که ببینیم عواقب بالقوۀ شک گرایی، برای خودمان و اجتماع چیست. این مجموعه حاوی مقالاتی است تازه تدوین شده به قلم برجسته ترین صاحب نظران در رشته های مختلف فلسفی و علمی که از نظر بین المللی شناخته شده اند.
نویسندگان کتاب که بیشترشان نوعی موضع شک گرایی اتخاذ کرده اند، در برابر خواننده بحث هایی به شدت مناقشه انگیز و خواندنی را دربارۀ ارادۀ آزاد و مسئولیت آدمی قرار می دهند؛ و درک متعارف او را از این مفاهیم به تأمل و چالش وا می دارند.

کتاب تجسسی در وهم اراده آزاد و مسئولیت اخلاقی

گرگ دی کاروزو
گرگ ‌دی کاروزو (Gregg D. Caruso) دانشیار فلسفه و رئیس گروه علوم انسانی کالج Corning Community ، SUNY است. او نویسنده اراده و آگاهی آزاد است: روایتی قطعی از توهم اراده آزاد (Lexington Books، 2012).
دسته بندی های کتاب تجسسی در وهم اراده آزاد و مسئولیت اخلاقی