کتاب نازلی

Nazli
کد کتاب : 42329
شابک : 978-9645776279
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 103
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نازلی اثر منیرو روانی پور

داستان نازلی که نام کتاب هم از این داستان برگرفته شده ،داستان زن جوانی است که همسرش در زندان سیاسی محبوس است و با پسر سه ساله اش در آپارتمانی زندگی می کند و تدریس خصوسی زبان دارد. در دنیا کسی را ندارد تا از فرزند اش نگه داری کند برای همین وقتی برای تدریس بیرون می رود دست پسر بچه را به تخت می بندد تا آسیبی به او وارد نشود. نازلی با همسرش منصور در دانشگاه آشنا می شود و ازدواج می کند اما بچه دار نمی شوند .
منصور درگیر ماجراهای سیاسی دانشگاه و بعد از دانشگاه است و نازلی بچه می خواهد . دکتر ابوذر دوست صمیمی منصور پیشنهاد می دهد نوزادی را از بیمارستان محل کار او به فرزندی قبول کنند. منصور مخالف است و هنگامی که نوزاد وارد خانه می شود منصور ده روز به کوه پناه می برد. بعد از بازگشت منصور عاشق بچه می شود. چند ماه بعد منصور به جرم فعالیت های سیاسی بازداشت می شود.

کتاب نازلی

منیرو روانی پور
منیرو روانی‌پور (زاده ۲ مرداد ۱۳۳۳، بوشهر) نویسنده ایرانی است. بیشتر داستان‌های وی در جنوب ایران می‌گذرد و فضای آن برآمده از طبیعت و مردم جنوب ایران است. داستان «رعنا» ی وی از مجموعهٔ نازلی، در دورهٔ سوم (۱۳۸۲) جایزه گلشیری برگزیده شده‌ است.[۱]