کتاب مبانی فرم فیلم

The Fundamental of Film Form
کد کتاب : 43018
شابک : 978-6227099133
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مبانی فرم فیلم اثر محمدحسین نیرومند

کتاب «مبانی فرم فیلم» پنجمین اثر محمدحسین نیرومند، مدرس دانشگاه و هنرمند پیشکسوت مشهدی در زمینه آموزش هنر، از سوی انتشارات میردشتی، در دسترس مخاطبان و دانشجویان رشته هنر قرار گرفته است. کتاب «مبانی فرم فیلم»؛ (ارتباط دید فووال با مبانی هنر های بصری)، در ۱۸۶ صفحه، بحث فرم در سینما را بررسی می کند و مبنای پیدایش قواعد فرمی در سینما را توضیح می دهد. نیرومند پیش از این آثاری، چون «فیل آبی»، «مدیریت چشم مخاطب» و «چگونه موقعیت کمیک خلق کنیم» را روانه بازار کرده است.
به گفته نیرومند، این روز ها بحث های زیادی درباره فرم فیلم مطرح می شود که مبهم هستند، اما در این کتاب سعی شده با ارائه بیش از ۸۰۰ تصویر از نما های فیلم های مختلف تاریخ سینما، مخاطبان با مفهوم پیچیده فرم در سینما آشنا شوند.

کتاب مبانی فرم فیلم

محمدحسین نیرومند
محمدحسین نیرومند متولد 1343ـ مشهد، لیسانس طراحی صنعتی، دانشگاه تهران، ایران. از جمله فعالیت های وی می توان به: ـ مدیر مسئول کیهان کاریکاتور 1381 ـ 1371، ـ مدیریت گروه جوان طرح و برنامه شبکة دو سیما1380 ـ 1375، ـ مدیر سابق گروه طرح و برنامه شبکه دو سیما .، ـ کتاب طنز مصور (مجموعة آثار)/1366. ـ تألیف دهها مقاله در ارتباط با آموزش کاریکاتور در کیهان کاریکاتور. ـ تألیف مقالات در روزنامه کیهان (مطالب روز). ـ سخنرانی در تعدادی از مجامع فرهنگی (با موضوع کاریکاتور). ـ دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان ، ن...
دسته بندی های کتاب مبانی فرم فیلم