کتاب دستورالعمل های فیل آبی برای ایده یابی

Idea Formation and Development
کد کتاب : 27161
شابک : 978-6006016047
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 108
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دستورالعمل های فیل آبی برای ایده یابی اثر محمدحسین نیرومند

"دستورالعمل های فیل آبی برای ایده یابی" کتابی است به قلم "محمدحسین نیرومند" که در آن "دستورالعمل های ایده یابی و پرورش آن" را برای مخاطب تشریح می کند. "دستورالعمل های فیل آبی برای ایده یابی" اثری است که در عین جامع بودن، عصاره ی هر ایده ای را در قالبی مختصر و مفید عرضه کرده و "محمدحسین نیرومند" برای ارائه ی مطالب مدنظر خود، به جملات روشنگر کوتاه، که مخاطب را سردرگم نمی کنند، اکتفا نموده است. وی به جای پرداختن به بحث اهمیت خلاقیت در مقدمه ای جداگانه و طویل، تلاش کرده تا با بهره گیری از منابع مختلف، این مساله را به صورت حاشیه نویسی در متن خود کتاب جای دهد تا خواننده بهتر بتواند با اهمیت خلاقیت و نوآوری آشنا شود و به شکل قابل لمس تری با آن ارتباط برقرار نماید. "محمدحسین نیرومند" به شکل موثری بحث می کند که انحصار خلاقیت برای نوابغ، ایده ای منسوخ است و امروزه می توان با آموزش خلاقیت و پرورش ایده، نوآوری را در هر فردی شکوفا کرد. ضمن اینکه کتاب "دستورالعمل های فیل آبی برای ایده یابی" یکی از همان ابزارهایی است که در انجام این کار به شما کمک می کند.
نویسنده هدف اصلی در تالیف "دستورالعمل های فیل آبی برای ایده یابی" را، ایجاد یک مسیر منطقی در تفکر پیرامون رسیدن به ایده های ناب، مطرح ساخته است که در نهایت در صدد پرورش قوای تصور و خلاقیت مخاطب برمی آید. علاوه بر این، قاعده های مطرح شده در کتاب "دستورالعمل های فیل آبی برای ایده یابی" به قلم "محمدحسین نیرومند"، ابزار انتقادی مناسبی در اختیار خواننده قرار می دهد و به او کمک می کند تا در نقد و بررسی آثار هنری، به شکل قاعده مند عمل کند.

کتاب دستورالعمل های فیل آبی برای ایده یابی

محمدحسین نیرومند
محمدحسین نیرومند متولد 1343ـ مشهد، لیسانس طراحی صنعتی، دانشگاه تهران، ایران. از جمله فعالیت های وی می توان به: ـ مدیر مسئول کیهان کاریکاتور 1381 ـ 1371، ـ مدیریت گروه جوان طرح و برنامه شبکة دو سیما1380 ـ 1375، ـ مدیر سابق گروه طرح و برنامه شبکه دو سیما .، ـ کتاب طنز مصور (مجموعة آثار)/1366. ـ تألیف دهها مقاله در ارتباط با آموزش کاریکاتور در کیهان کاریکاتور. ـ تألیف مقالات در روزنامه کیهان (مطالب روز). ـ سخنرانی در تعدادی از مجامع فرهنگی (با موضوع کاریکاتور). ـ دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان ، ن...
دسته بندی های کتاب دستورالعمل های فیل آبی برای ایده یابی
قسمت هایی از کتاب دستورالعمل های فیل آبی برای ایده یابی (لذت متن)
هنگامی که نشانه ای را بسط می دهید ذهن به سرعت برای یافتن نشانه ی بعدی واکنش نشان می دهد. اما نشانه ی بعدی که به ذهن متبادر می شود الزاما مفهومی نیست که قابلیت درج در این فهرست را داشته باشد، چرا که گروهی از مفاهیم عمدتا خصوصیات فردی و خلقیات شخصی افراد ناشی می شود. این گونه نشانه ها دارای مفاهیم ضمنی متکی به تجربیات شخصی افراد هستند. از آنجا که این مفاهیم زمینه ی شکل گیری ایده های بعدی را فراهم می سازد امکان ارتباط با این مفاهیم و رمزگشایی از آن ها وجود ندارد. پس در این جدول باید از درج مفاهیم ضمنی، فردی و نمادهای ناآشنا و شخصی پرهیز کرد. توجه داشته باشید زبان جهانی تصاویر نیز به یک معنا همین گونه است. بسیار از مفاهیم فرهنگی، داستان های بومی و رویدادهای ملی برای مخاطب بین المللی ناآشنایند. چنانچه بخواهید جهانی کار کنید نباید محتوای اثرتان را به این گونه مفاهیم گره بزنید.