کتاب فلسفه اخلاق

The Elements of Moral Philosophy
کد کتاب : 43450
مترجم : آرش اخگری
شابک : 978-9648713558
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 308
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فلسفه اخلاق اثر جیمز ریچلز


فلسفه اخلاق یک کتاب درسی اخلاق است که توسط فیلسوفان جیمز ریچلز و استوارت ریچلز در سال 1986 منتشر شد. این کتاب تعدادی از نظریه ها و موضوعات اخلاقی، از جمله نسبیت گرایی فرهنگی، ذهنیت گرایی، نظریه فرمان الهی، خودگرایی اخلاقی، نظریه قرارداد اجتماعی، فایده گرایی، اخلاق کانتی، و دین شناسی را توضیح می دهد. در این کتاب از مثال های واقعی در توضیح نظریه ها استفاده شده است.
نگارنده مشکلاتی از جمله نسبی گرایی و ذهنیت گرایی اخلاقی، دین و رابطه آن با اخلاق، خودخواهی اخلاقی و روانی افراد را مورد توجه قرار می دهد و در عین حال نظریه های هنجاری بسیار مهمی مانند کانتی گرایی، فایده گرایی، اخلاق را به ما نشان می دهد. فضیلت، اخلاق فمینیستی و نظریه های قراردادگرا. هدف این کتاب ارائه یک نظریه واضح و یکپارچه درباره «حقیقت» موضوعات مورد تحلیل نیست، بلکه دیدگاهی از مجموعه‌ای از ایده‌ها، نظریه‌ها و استدلال‌های شایسته ارائه می‌کند، زیرا فلسفه به عنوان خود اخلاق در درجه اول یا تمرین با دیگران است.

کتاب فلسفه اخلاق

جیمز ریچلز
جیمز دبلیو. ریچلز (۳۰ مه ۱۹۴۱–۵ سپتامبر ۲۰۰۳) فیلسوف آمریکایی بود که در اخلاق و حقوق حیوانات تخصص داشت.ریچلز در کلمبوس، جورجیا متولد شد و در سال 1962 از دانشگاه مرسر فارغ التحصیل شد. وی دکترای خود را در سال 1967 از دانشگاه کارولینای شمالی در چاپل هیل ، تحت نظر W. D. Falk و E. M. Adamsدریافت کرد.وی در دانشگاه های ریچموند، دانشگاه نیویورک، دانشگاه میامی، دانشگاه دوک و دانشگاه آلاباما در بیرمنگام تدریس کرد، جایی که آنها بیست و شش سال آخر کار خود را در آنجا گذراند. وی در سال 1962 با کارول و...