کتاب دستاوردهای کلان انقلاب اسلامی

Islamic Revolution
در سطوح ملی، منطقه ای، جهانی و تاریخی
کد کتاب : 44283
شابک : 978-9645316004
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1392
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دستاوردهای کلان انقلاب اسلامی اثر منوچهر محمدی

این کتاب دقیقا سعی می کند به دستاوردهایی بپردازد که مستقیما منتج از پیروزی و تداوم انقلاب بوده است؛ چرا که بسیاری از دستاوردهای ملموس و پیشرفت های انقلاب در ابعاد مختلف مانند افزایش سطح سواد، توسعه عمران و آبادی و... در عین حال که کاملا برجسته می باشد، ولی هر کسی می تواند به آن خدشه آورد که ضرورتا این دستاوردها بدون پیروزی انقلاب هم صورت بگیرد. ولی دستاوردهای کلانی که در این کتاب مطرح شده است، دقیقا منتج از انقلاب اسلامی می باشد. به عنوان مثال تنها از درون انقلاب اسلامی امکان تشکیل نظام دینی جمهوری اسلامی وجود دارد که کارآمدی خود را نیز به اثبات رسانده است.
در این کتاب در عین حالی که سطوح مختلف واقعیت های به دست آمده از انقلاب در چارچوبه های تئوریک مدونی ارائه شده است، با استفاده از نظریه سطوح مختلف تحلیل، دستاوردهای کلان انقلاب اسلامی را فارغ از مرزهای ایران اسلامی، مورد بررسی قرار داده و نشان داده است که انقلاب اسلامی صرفا محدود به سقوط رژیم شاه و تشکیل جمهوری اسلامی نبوده و دستاوردهای عظیم تری داشته است؛ به گونه ای که تاریخ تمدن بشری را هم تغییر داده است.
این کتاب نه تنها پاسخگوی دغدغه های دانشجویان و دانشگاهیان در رابطه با آینده انقلاب و جهان خواهد بود، بلکه مسیر روشن و دقیقی پیش روی همه انقلابیون و جامعه جهانی قرار خواهد داد تا راه خود را در حمایت از انقلاب به شیوه ای بهتر و امیدوارانه تر انتخاب نموده و پایدارتر و راسخ تر قدم بردارند.
در سطح ملی دو دستاورد کلان مورد بررسی قرار گرفته و آن شکل گیری مردم سالاری دینی در ابعاد سیاسی و اجتماعی است؛ که در واقع تأسیس یک نظام دینی کارآمد در دنیای پست مدرن و شکل گیری جامعه ولایی در تقابل با جامعه مدنی سکولار می باشد که موجب گردیده است نه تنها نظام جمهوری اسلامی را در برخورد با طوفان ها و بحران های عظیمی که در طول این سه دهه شاهد بوده ایم، محفوظ داشته و قوام بخشد؛ بلکه تداوم انقلاب و انتقال روحیه انقلابی و ارزش های مسلط انقلاب، به نسل های بعدی را نیز درپی داشته باشد.
در بیان دستاوردهای تاریخی انقلاب اسلامی، به سخنان مقام معظم رهبری که از انقلاب اسلامی به پیچ تاریخی یاد کرده اند نیز اشاره کرده و انقلاب اسلامی را پیچ سوم تاریخ دانسته اند.

کتاب دستاوردهای کلان انقلاب اسلامی

منوچهر محمدی
منوچهر محمدی متولد سال 1318 در کرمان است. وی اکنون عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و مشاور وزیر امور خارجه است. "تحلیلی بر انقلاب اسلامی"، "انقلاب اسلامی در مقایسه با انقلاب های فرانسه و روسیه"، "انقلاب اسلامی، زمینه ها و پیامدها"، "ضربه پذیری منافع امنیتی ایالات متحده آمریکا"، "انقلاب اسلامی و نظام جهانی"، "انقلاب اسلامی در میان انقلاب های بزرگ جهان"، "بیداری جهان اسلام"، "رابطه امام خمینی(ره) و مردم در انقلاب اسلامی"، "تحلیلی بر کودتای 28 مرداد 1332"، "مصدق در گذر تاری...
دسته بندی های کتاب دستاوردهای کلان انقلاب اسلامی