کتاب اعلامیه استقلال آمریکا

The Declaration of Independence
  • 75,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: ققنوس ققنوس
    نویسنده:
کد کتاب : 44616
مترجم :
شابک : 978-9643116750
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 138
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اعلامیه استقلال آمریکا اثر دان ناردو

اعلامیه استقلال ایالات متحده، به طور رسمی اعلامیه متفق القول سیزده ایالات متحده آمریکا، بیانیه و سند پایه گذاری است که توسط دومین نشست کنگره قاره ای در خانه ایالتی پنسیلوانیا، که بعدا به تالار استقلال تغییر نام داد، در فیلادلفیا، پنسیلوانیا، در تاریخ4 ژوئیه 1776 تصویب شد. این اعلامیه که در طول انقلاب آمریکا تصویب شد، توضیح می دهد که چرا سیزده مستعمره در حال جنگ با پادشاهی بریتانیای کبیر خود را سیزده کشور مستقل می دانستند و دیگر تابع حکومت استعماری بریتانیا نیستند. با این اعلامیه، 13 ایالت اولین گام جمعی را برای تشکیل ایالات متحده برداشتند و عملا جنگ انقلابی آمریکا را که از آوریل 1775 ادامه داشت، رسمیت بخشیدند.
اعلامیه استقلال توسط 56 نفر از بنیانگذاران آمریکا که نمایندگان کنگره دوم قاره ای از نیوهمپشایر، خلیج ماساچوست، رود آیلند و پراویدنس پلنتیشن، کنتیکت، نیویورک، نیوجرسی، پنسیلوانیا، مریلند، دلاور، ویرجینیا، کارولینای شمالی، جنوبی امضا کردند. این اعلامیه به یکی از پرتیراژترین اسناد در تاریخ اولیه آمریکا تبدیل شد.
آبراهام لینکلن، در 22 فوریه 1861، کمی پس از آن که به عنوان شانزدهمین رئیس جمهور ایالات متحده بر سر کار آمد، در «تالار استقلال» در فیلادلفیا یک سخنرانی ایراد کرد که در بخشی از آن گفت: من هیچ گاه به لحاظ سیاسی احساسی نداشته ام که ازنظرات ابراز شده در اعلامیه استقلال برنخاسته باشد. اغلب به زحماتی اندیشیده ام که افسران و سربازان ارتش در کسب این استقلال متحمل شدند. اغلب از خودم پرسیده ام که این چه اصل یا ایده بزرگی بود که این اتحاد گروه ایالت هارا برای چنین مدت درازی استوار نگه داشته است. وقتی مردی با چنان فراست و شرافت درخشان به یک سند سیاسی خاص چنین ابرازدین می کند، بیانگر عظمت آن سند و مولف آن است. لینکلن به راستی برای مردی که اعلامیه استقلال را نوشت، یعنی توماس جفرسون، ارج و احترام والایی قایل بود. لینکلن می دانست انقلابی که باعث پیدایش ایالات متحده شد حاصل کوششی دسته جمعی بود، و نیازمند «زحمات» نه تنها «افسران و سربازان»، بلکه قانونگذاران، مغازه داران، کشاورزان، و بی شماری دیگران نیز بود. با این حال «اصل یاایده بزرگ» پشت این انقلاب را یک مرد در چند ماده جاویدان بیان داشته است.جفرسون، در سندی که استقلال آمریکا را به جهان اعلام داشته بود، موفق شده بودجوهره اصلی آرزوهای انسان را برای آزادی، سلوک عادلانه، و خودمختاری بگنجاند.او با انجام دادن این کار، خود را به مثابه شخصیتی والا و مورد ستایش برای نسل های آینده تثبیت کرد. لینکلن نیز به یقین از جهتی به جفرسون به همین گونه می نگریست -فراتر از صرفا یک انسان، به مثابه یک نماد، شاید نماد آمریکایی نمونه. «جالب آن که بعدها زمانی فرا رسید که به خود لینکلن نیز به همین شیوه نگریسته می شد.»

کتاب اعلامیه استقلال آمریکا

دان ناردو
دان ناردو متولد 22 فوریه 1947 ، مورخ ، آهنگساز و نویسنده آمریکایی است. وی با نزدیک به چهارصد و پنجاه کتاب منتشر شده ، یکی از پرکارترین نویسندگان در ایالات متحده و یکی از برجسته ترین نویسندگان آثار تاریخی کودکان و نوجوانان است.
دسته بندی های کتاب اعلامیه استقلال آمریکا