کتاب امپراتوران و دزدان دریایی

Pirates and Emperors, Old and New
عهد کهن و عصر جدید-تروریسم بین المللی در جهان واقعی
کد کتاب : 17177
مترجم :
شابک : 978-6004052856
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 398
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب امپراتوران و دزدان دریایی اثر نوام چامسکی

کتاب حاضر به بررسی پدیدۀ تروریسم بین الملل در جهان با تمرکز بر حوزۀ مدیترانه می پردازد. پنج فصل نخست به موج اول «جنگ با تروریسم»، در دولت های ریگان و بوش پدر اختصاص دارد؛ فصل ششم به موج دوم «جنگ با تروریسم»، پس از حادثۀ یازدهم سپتامبر می پردازد و فصل پایانی نیز بر سیاست های ایالات متحد آمریکا در خاورمیانه تمرکز دارد.

کتاب امپراتوران و دزدان دریایی

رئیس سابق سازمان امنیتی اسرائیل، اشلومو گازیت، که در همان سال های نخست تشکیل اسرائیل از مقامات بسیار بلندپایۀ نظامی بود، اشغال 1985 را «داستان یک موفقیت» نامید. مردم فلسطین و اعراب مشکل ساز نیستند، آن ها صموتیانی اند که جرئت ندارند سر بلند کنند و تمام مصائب را با آرامش تحمل خواهند کرد. به این ترتیب، نخستین هدف اسرائیل محقق شد و شرایط به شکلی درآمد که مردم فلسطین به هیچ عنوان نمی توانستند در شکل گیری آیندۀ خود کوچک ترین نقشی داشته باشند و حتا نمی توانستند به عنوان شریک در کنار اسرائیل برای ساختن آینده سرزمین خود تصمیم بگیرند. این امر نیازمند آن بود که از شکل گیری هرگونه سازمان یا نهاد سیاسی در فلسطین جلوگیری شود، زیرا همه می دانستند اگر فعالیت سیاسی در فلسطین مجاز شود، رهبران آن می توانند به عنوان شرکای سیاسی در امور سیاسی دخالت و مشارکت داشته باشند. این ملاحظات سبب شد هرگونه تلاش و خلاقیت در عرصه سیاسی از سوی ساکنان اصلی فلسطین و در داخل سرزمین های اشغالی برای ایجاد زمینه های مناسب جهت ادامه مذاکرات سیاسی به طور کامل نابود شود و ارتباط میان مردم داخل فلسطین با رهبران سیاسی آن ها در خارج جهت پیشبرد مذاکرات صلح از بین برود.

کتاب امپراتوران و دزدان دریایی

نوام چامسکی
نوام چامسکی، زاده ی 7 دسامبر 1928، زبان شناس، فیلسوف آنارشیست و نظریه پرداز آمریکایی است. چامسکی در فیلادلفیا به دنیا آمد. او در دسامبر سال 1949 با کارول چامسکی که خود استاد دانشگاه هاروارد بود، ازدواج کرد. چامسکی در دوران کارشناسی، سخت تحت تأثیر زلیگ هریس، استاد زبان شناسی دانشگاه پنسیلوانیا، قرار گرفت. گرایش چامسکی به دیدگاه های سیاسی هریس، انگیزه ای شد تا او رشته ی زبان شناسی را برای ادامه ی تحصیلات خود انتخاب کند. چامسکی از سال 1955 در موسسه ی تکنولوژی ماساچوست به عنوان استاد زبان شناسی م...