کتاب کلید واژه های فراگیری زبان دوم

Key Terms in Second Language Acquisition
کد کتاب : 45242
مترجم : داوود ملک لو
شابک : 978-6007030196
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 342
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب کلید واژه های فراگیری زبان دوم اثر بیل وان پاتن

کتاب کلیدواژه های فراگیری زبان دوم نوشته بیل وان پاتن و الساندرو جی. بناتی، مقدمه ای کارآمد، مختصر، مفید و روان در حوزه فراگیری زبان دوم است که مفاهیم تخصصی این حوزه را با زبانی ساده بیان می کند و از این رو برای دانشجویان منبعی مناسب محسوب می شود.
بیش از پنجاه سال از آغاز پژوهش های فراگیری زبان دوم می گذرد. با توجه به اینکه این شاخه، حوزه ای میان رشته ای است، مشخص کردن تاریخی دقیق برای آغاز آن امکان پذیر نیست. هر چند برخی ظهور این شاخه از پژوهش های علمی را با انتشار دو مقالۀ پیت کردر در سال 1967 و لری سلینکر در سال 1972، که اولی در مورد اهمیت خطاهای زبان آموز و دیگری دربارۀ زبان میانی است، مرتبط می دانند.
این رشته در واقع زیرشاخه ای از زبان شناسی کاربردی است. اما با احساس نیاز به گسترش و تدقیق پژوهش های این حوزه و همچنین رشد و پیشرفت تکنولوژی، شاخه های دیگری نیز به سرعت به کمک آن شتافتند و امروزه شاهد ورود رشته های دیگری مانند عصب شناسی، روان شناسی و آموزش در این حوزه هستیم.‭
کتاب کلیدواژه های فراگیری زبان دوم (key terms in second language acquisition) با فراهم کردن منبعی مقدماتی، اما جامع، مخاطبان را در شناخت مفاهیم بنیادین و یافتن پژوهش های بیشتر در خصوص آموزش و فراگیری زبان دوم راهنمایی می کند.
ترجمۀ کتاب کلیدواژه های فراگیری زبان دوم، از حدود دو سال پیش و با در اختیار گرفتن نسخۀ 2010 آغاز شد. این نسخه شامل بخش های مقدمه، پرسش های کلیدی، کلیدواژه ها و منابع کلیدی در فراگیری زبان دوم بود.

کتاب کلید واژه های فراگیری زبان دوم

بیل وان پاتن
بیل وان پاتن استاد سابق زبان اسپانیایی و زبان دوم در دانشگاه ایالتی میشیگان است. وی در تحصیل زبان دوم تخصص دارد، که آن را در هر دو سطح نظری و عملی با استفاده از تکنیک های روانشناسی، زبانشناسی کاربردی و روانشناسی شناختی بررسی می کند.