کتاب مداخله خانواده محور تروما

Family-Focused Trauma Intervention
کاربرد استعاره و بازی در مورد قربانیان بدرفتاری و غفلت
کد کتاب : 45547
مترجم : ماه گل توکلی
شابک : 978-6002004598
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مداخله خانواده محور تروما اثر پت پرنیکانو

مداخلات اختصاصی خانواده محور را می توان در مورد خانواده هایی که پدیده هایی چون بدرفتاری، غفلت و یا خشونت های خانوادگی را تجربه می کنند، به کار گرفت تا بدین ترتیب مهارت های جدید مقابله ای در آنها شکل گرفته و اثرات ناشی از تروما کم رنگ شود. روش درمانی توصیه شده در کتاب حاضر رویکردی جامع، خانواده محور و مبتنی بر دلبستگی می باشد.
در این کتاب مجموعه ای منحصربه فرد از داستان های استعاری همراه با مداخلات مربوط به شرایط خاص ناشی از تروما در اختیار خواننده قرار می گیرد که علاوه بر تسهیل فرایند بهبودی، کودکان و خانواده ها را در درک اثرات ناشی از تروما یاری می رسانند. روایت ها و استعاره های به کار رفته در این داستان ها به ویژه مناسب حال مراجعینی هستند که مورد سوءاستفاده و یا بی توجهی قرار گرفته اند. در هر فصل از کتاب به یکی از موضوعات اصلی مطرح در درمان تروما پرداخته شده است. استفاده از این داستان ها و روش های درمانی علاوه بر تسهیل فرایند تغییر، این امکان را برای خانواده ها فراهم می آورد که وضعیت خانواده خود را به روشی جدید تغییر دهند و در نتیجه درمانگران خواهند توانست تغییراتی ایجاد کنند که از عمق کافی برخوردار باشد.

کتاب مداخله خانواده محور تروما

پت پرنیکانو
پت پرنیکانو، مدیر خدمات بالینی در وزارتخانه های خودکفایی پراویدنس است، جایی که او جهت برنامه ریزی مجدد و نظارت بالینی را برای اتحاد مجدد حفظ خانواده، خانه گروهی از خانه پراویدنس و زندگی مستقل Chafee فراهم می کند.