کتاب آموزش مسایل جنسی به کودک و نوجوان

Teaching sexual issues to children and adolescents
(پاسخ های مناسب برای سوال های کودکان)
کد کتاب : 45798
شابک : 978-6008283225
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب آموزش مسایل جنسی به کودک و نوجوان اثر مصطفی تبریزی

ورود تکنولوژی های ارتباطی و اطلاعاتی به زندگی های نوین در سال های اخیر، موجی از آگاهی ها و اطلاعات درست و نادرست جنسی و زناشویی را در اختیار افراد مختلف قرار داده است
از سوی دیگر پیچیدگی ها و گسترش روابط انسانی در دنیای معاصر، خود راه دیگری شده است تا چرخش اطلاعات میان افراد به سادگی و به سرعت، رو به افزایش رود و درواقع هرگونه اطلاعاتی که از طریق ابزارهای مدرن ارتباطاتی همچون اینترنت و ماهواره به شخص داده می شود، به سرعت از طریق افراد به یکدیگر هم منتقل گردد. در این میان آسیب پذیرترین گروه هدف به عنوان مخاطبان این وسایل مدرن ارتباطاتی، کودکان و نوجوانان هستند که کمترین آگاهی و پیش زمینه ذھنی قبلی را در مورد مسائل جنسی داشته و خود به خود نیز دارای کنجکاوی های جنسی هستند.
تابو بودن صحبت در مورد مسائل جنسی، ناآگاهی والدین از چگونگی صحبت در این باره، ناتوانی آن ها از پاسخ به برخی سوالات کنجکاوانه کودکان، عدم وجود منابع آموزش غیررسمی (کتاب، سی دی، مجله و برنامه های تلویزیونی) برای والدین و کودکان همگی منجر به برهوت آگاهی در کودکان و نوجوان در زمینه مسائل جنسی شده است.
همچنین ضرورت دیگر این اطلاع رسانی بجا و مناسب، آگاهی کودک از حدومرزهای بدنش در مواجهه با افراد آشنا و غریبه است و می تواند مانعی در برابر تعرض به کودک و سکوت وی در صورت احتمال وقوع چنین اتفاقی ایجاد کند. ضمن آنکه باعث جلوگیری از بلوغ زودرس در کودکان می شود و آن ها را نسبت به آگاهی ها و اطلاعات نامناسب و غلط واکسینه می کند.
بنابراین، لازم است والدین کودکان و خصوصا مادران ابتدا خود اطلاعات مناسب برای آموزش کودکان و پاسخ به سوالاتشان را کسب کرده و سپس در نهایت احترام و جدیت به ایجاد رابطه صمیمانه و قابل اعتماد با کودکان در زمینه مسائل جنسی بپردازند تا بدین ترتیب خطرپذیری و احتمال کسب اطلاعات غلط و نامناسب جنسی را برای فرزندانشان به حداقل برسانند.

کتاب آموزش مسایل جنسی به کودک و نوجوان

مصطفی تبریزی
مصطفی تبریزی (متولد ۱۳۲۴ در بجنورد) متخصص روانشناسی و مشاوره می‌باشد.او استاد دانشگاه علامه طباطبایی و مدیر مرکز مشاوره روزبه می‌باشد. همچنین وی اولین نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی پس از انقلاب اسلامی بوده است.
دسته بندی های کتاب آموزش مسایل جنسی به کودک و نوجوان