کتاب آمادگی ورود به دبستان

Preparing to enter primary school
(پیشگیری از مشکلات تربیتی و آموزشی کودک)
کد کتاب : 45775
شابک : 978-6008283454
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 136
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب آمادگی ورود به دبستان اثر مصطفی تبریزی

"آمادگی ورود به دبستان" کتابی است از دکتر "مصطفی تبریزی" و "علیرضا تبریزی" که والدین را در "پیشگیری از مشکلات تربیتی و آموزشی کودک" راهنمایی می‌کند. این اثر که یکی از کتاب‌‌های فرزندپروری برای آمادگی دوره ابتدایی است، در صد و سی و شش صفحه، به همت انتشارات فراروان به عرصه‌ی چاپ رسیده است.
هدف غایی تعلیم و تربیت از نظر دکتر "مصطفی تبریزی" و "علیرضا تبریزی"، رشد متوازن و همه جانبه انسان و به فعلیت رساندن استعدادهای اوست تا افراد به شخصیت منحصر به فرد خود پی ببرند و خود را به عنوان یک انسان، در کنار طبعیت و جهان باور کنند و دوست بدارند. همچنین با اتکا بر خرد و عقل، برای غلبه بر تمایلات بد و نادرست محیطی، شکوفا شدن و کشف وسعت نامحدود زیبایی زندگی در پرتو احترام به دیگر انسان‌ها و وجدان اخلاقی، به اشتراک گذاشتن عقاید و تقسیم رزق و ماحصل تلاش خود با یکدیگر، جهان را که امروز، بیش از هر چیز دیگری، نیازمند شفقت و مشارکت است، زیباتر کنند.
در دنیای امروز، دانشمندان علوم تربیتی، مقوله آموزش را از زوایای مختلفی تحت تأثیر نظریه‌های اجتماعی-محیطی، اجتماعی-فرهنگی، ساختارگرایانه و تعاملی بررسی می‌کنند و آموزش پیش‌دبستانی نیز متاثر از فلسفه و روش‌های رایج آن است. میزان موفقیت در دستیابی به هر هدفی توسط امکانات و منابع مالی و انسانی تعیین ‌می‌شود.
مقدار بودجه آموزش و پرورش یا میزان سرانه آموزشی که برای هر دانش آموز هزینه ‌می‌شود، مرزی را برای تحقق اهداف آموزشی تعیین ‌می‌کند. همچنین محیط خانواده و شرایطی که والدین برای رشد و تکامل فرزندانشان ‌می‌دهند بسیار مهم است و این مسائل در کتاب "آمادگی ورود به دبستان" به قلم دکتر "مصطفی تبریزی" و "علیرضا تبریزی"، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کتاب آمادگی ورود به دبستان

مصطفی تبریزی
مصطفی تبریزی (متولد ۱۳۲۴ در بجنورد) متخصص روانشناسی و مشاوره می‌باشد.او استاد دانشگاه علامه طباطبایی و مدیر مرکز مشاوره روزبه می‌باشد. همچنین وی اولین نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی پس از انقلاب اسلامی بوده است.
قسمت هایی از کتاب آمادگی ورود به دبستان (لذت متن)
حجم زیاد تکالیف باعث میشود دانش آموزان علاوه بر اینکه ساعات زیادی را پشت نیمکتهای کلاس حبس شوند ، بلکه پس از بازگشت به خانه نیز ساعات زیادی را صرف انجام تکالیف کنند و فرصت کافی برای استراحت و تفریح و بازی نداشته باشند ، این در حالی است که رشد متعادل و همه جانبهی آنان مستلزم استراحت و شادمانی و پرداختن به بازیهای فردی و جمعی است . در بازیها ، کودکان مفهوم قاعده و قانون و لزوم اجرای قانون را می آموزند و نشاط و سرزندگی را تجربه می کنند . در انجام این بازیهاست که تحمل شکست را بدون ابتلا به افسردگی می آموزند و راههای غلبه بر شکست را یاد می گیرند . در این بازیهاست که نه تنها انرژی اضافی خود را تخلیهی می کنند ، بلکه تخلیه هیجانی شده و بسیاری از ناکامیها را جبران می کنند . در انجام این بازیهاست که مغز فعال تر شده و هورمونهای شادمانی یعنی دوپامین و سروتونین ترشح می شود . حال که تا کنون به این موارد بی توجه بوده ایم ، آیا از خروجی آموزشهای رسمی خشنود هستیم ؟