کتاب روبسپیر

Robespierre
کد کتاب : 4625
مترجم :
شابک : 9786001301926
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1939
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب روبسپیر اثر رومن رولان

روبسپیر وکیل و دولتمرد فرانسوی بود که به یکی از شناخته شده ترین و تاثیرگذارترین چهره ها تبدیل شد که این کتاب "روبسپیر" نوشته رومن رولان درباره اوست. از انقلاب فرانسه او به عنوان عضوی از مجلس موسسان و باشگاه ژاکوبن، برای حق رای مردانه جهانی و لغو تجرد روحانی و برده داری مبارزه کرد. روبسپیر نقش مهمی در آشوب‌هایی داشت که منجر به سقوط سلطنت فرانسه در 10 اوت 1792 و فراخوان یک کنوانسیون ملی شد. هدف او ایجاد فرانسه واحد و غیرقابل تقسیم، برابری در برابر قانون، لغو امتیازات و دفاع از اصول دموکراسی مستقیم بود. او به دلیل پایبندی به ارزش های اخلاقی سخت گیرانه، لقب «فاسد ناپذیر» را به دست آورد.
به عنوان یکی از اعضای برجسته کمون پاریس، روبسپیر در اوایل سپتامبر 1792 به عنوان معاون کنوانسیون فرانسه انتخاب شد، اما به زودی به دلیل تلاش برای ایجاد یک حکومت سه گانه یا یک دیکتاتوری مورد انتقاد قرار گرفت. در آوریل 1793، روبسپیر برای اجرای قوانین انقلابی و از بین بردن توطئه‌گران ضدانقلابی که منجر به شورش مسلحانه 31 مه - 2 ژوئن 1793 شد، خواستار ایجاد ارتشی شد.

کتاب روبسپیر

رومن رولان
رومن رولان، زاده ی ۲۶ ژانویه ۱۸۶۶، درگذشته ی ۳۰ دسامبر ۱۹۴۴، نویسنده ی فرانسوی بود. او در سال ۱۸۶۶ در شهر کلامسی، در ایالت بورگونی، در خانواده ی بورژوآی مرفهی به دنیا آمد.در چهارده سالگی به همراه خانواده اش برای تحصیل راهی پاریس شد. در نوجوانی با افکار باروخ اسپینوزا آشنا شد و لئو تولستوی را کشف کرد. در ۱۸۸۹ در رشته ی تاریخ ادامه تحصیل داد و در ۱۸۹۵ به رم رفت و در رشته ی هنر مدرک دکترا گرفت.او دوبار ازدواج کرد. بار اول در ۱۸۹۲ با کلوتیلد برئال که نه سال بیشتر دوام نیاورد و بار دیگر پس از سی و...