کتاب جاده ای به اسکله ویگان

The Road to Wigan Pier
کد کتاب : 3403
مترجم :
شابک : 978-600-94126-0-0‬‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1937
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

جورج اورول از برجسته ترین نویسندگان قرن بیستم

معرفی کتاب جاده ای به اسکله ویگان اثر جورج اورول

کتاب جاده ای به اسکله ویگان، اثری نوشته ی جورج اورول است که نخستین بار در سال 1937 منتشر شد. این کتاب که شرحی تأثیرگذار درباره ی مشاهدات جورج اورول از زندگی طبقه ی کارگر در مناطق صنعتی و بی روح یورکشایر و لنکشایر در دهه ی 1930 است، نقدی درخشان و گزنده است که در طول زمان، ذره ای از تأثیرگذاری سیاسی خود را از دست نداده است. توصیفات زنده و فراموش نشدنی اورول از ناعدالتی های اجتماعی، زاغه های شلوغ، شرایط جان فرسای کار برای معدنچی ها، فقر، گرسنگی و بیکاری، با صداقت، خشم و احساسی عمیق از انسان دوستی به رشته ی تحریر درآمده اند. این کتاب همچنین، دربردارنده ی تفکراتی است که اورول در آثار و رمان های بعدی خود از آن ها استفاده کرد. کتاب جاده ای به اسکله ویگان، تصویری قدرتمند از فقر، ناعدالتی و شکاف میان طبقات در بریتانیا را ارائه می کند.

کتاب جاده ای به اسکله ویگان

جورج اورول
اریک آرتور بلر با نام مستعار جورج اورول، زاده ی ۲۵ ژوئن ۱۹۰۳ و درگذشته ی ۲۱ ژانویه ۱۹۵۰، داستان نویس، روزنامه نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی بود. او را بیشتر برای دو رمان سرشناس و پرفروشش، مزرعه ی حیوانات و ۱۹۸۴ می شناسند. این دو کتاب بر روی هم بیش از هر دو کتاب دیگری از یک نویسنده ی قرن بیستمی، فروش داشته اند. او همچنین با نقدهای پرشماری که بر کتاب ها می نوشت، بهترین وقایع نگار فرهنگ و ادب انگلیسی قرن شناخته می شود.پدربزرگ او، توماس ریچارد آرتور بلر، یک روحانی بود. خود وی، خانواده اش را با ...
نکوداشت های کتاب جاده ای به اسکله ویگان
A study of poverty and, behind that, of the strength of class-divisions.
پژوهشی درباره ی فقر، و در پشت آن، درباره ی قدرت شکاف های طبقاتی.
Penguin

Courageous and original.
شجاعانه و بدیع.
Barnes & Noble

An unrecognized masterpiece by the author of 1984 and Animal Farm.
شاهکاری شناخته نشده از نویسنده ی «1984» و «مزرعه حیوانات».
Amazon Amazon

قسمت هایی از کتاب جاده ای به اسکله ویگان (لذت متن)
برای یک جنوبی که به مناطق معدنی آشنایی ندارد، منظره ی صدها معدنچی که در پایان شیفت از معدن خارج می شوند، عجیب و کمی گمراه کننده است. چهره ی خسته ی آن ها را دود پوشانده و نگاهی وحشی و ترسناک دارند. در مواقعی دیگر که صورتشان شسته و پاکیزه شده، آنان را به سختی می توان در میان مردم عادی تشخیص داد. بیشترشان کوتاه قد هستند و اندام زیبای آنان به دلیل پوشیدن لباس هایی ضخیم و نامتناسب پنهان است. یکی از معدود نشانه های تشخیص معدنچیان، لکه های زخم آبی رنگی است که بر روی بینی و پیشانیشان دیده می شود. گرد و غبار زغال که هوای معدن را انباشته، بر روی زخم های صورت معدنچیان قرار می گیرد و بعد پوست تازه ای بر روی آن کشیده می شود. به این ترتیب، لکه ای آبی رنگ که بیشتر به خالکوبی شبیه است، در چهره ی آنان پدیدار می گردد.

فقط زمانی که کسی از یک فرهنگ متفاوت را می بینید است که می توانید شروع به درک واقعی باورهای خود کنید.

اینجا با این حقیقت مهم رو به رو می شویم که همه ی نظرات تحول آفرین، بخشی از قدرت خود را از عقیده ای پنهانی می گیرند: این که هیچ چیز قابل تغییر نیست.