کتاب عنقاء مغرب فی ختم الاولیاء و شمس المغرب

Anqa Moqreb
کد کتاب : 46454
مترجم :
شابک : 978-6003391208
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 196
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب عنقاء مغرب فی ختم الاولیاء و شمس المغرب اثر محیی الدین ابن عربی

عنقا یک پرنده بزرگ ماده اسرارآمیز یا افسانه‌ای در عربی است. گفته می شود که او به دورتر پرواز می کند و تنها یک بار در هر سنی ظاهر می شود. با این حال، همچنین گفته می شود که او را می توان در «محل غروب خورشید» یافت. کتاب عنقاء "مغرب فی ختم الاولیاء و شمس المغرب" اثر ابن عربی به مسئله اثبات خاتمیت ولایت می پردازد. این کتاب یکی از متن های مهم ابن عربی است که توسط نشر "مولی" منتشر شده است. بر اساس ایده های مطرح شده در این کتاب موضوع غیبت و ظهور در آئین تشیع قابل اثبات است.

ابن عربی، دانشمند، عارف، شاعر و فیلسوف مسلمان اندلسی عرب، در اندیشه اسلامی بسیار تأثیرگذار بود. از 850 اثر منسوب به او، حدود 700 اثر معتبر و بیش از 400 اثر هنوز باقی مانده است. آموزه های کیهان شناختی او به جهان بینی غالب در بسیاری از نقاط جهان اسلام تبدیل شد. او در میان پیروان تصوف با القاب شرافتمندانه شیخ الاکبر (الشیخ الأکبر الشیخ الاکبر، «بزرگترین شیخ»؛ از اینجا نام مکتب اکبریه یا «اکبریان» گرفته شده است) و محیی اکبر مشهور است. در اروپای قرون وسطی، او به عنوان دکتر ماکسیموس ("بزرگترین معلم") شناخته می شد.

کتاب عنقاء مغرب فی ختم الاولیاء و شمس المغرب

محیی الدین ابن عربی
محیی‌الدین محمّد بن علی بن محمّد بن العربی طائی حاتمی (زادهٔ ۲۶ ژوئیه ۱۱۶۵ – درگذشتهٔ ۱۶ نوامبر ۱۲۴۰ میلادی) معروف به محیی‌الدین ابن عربی و شیخ اکبر پژوهشگر، فیلسوف، عارف و شاعر مسلمان عرب اهل اندلس بود. از ۸۰۰ اثری که به او نسبت داده می‌شود، ۱۰۰ اثر به‌صورت نسخهٔ اصلی از وی باقی مانده‌است. آموزه‌های کیهان‌شناختی او در بسیاری از کشورهای اسلامی به جهان‌بینی غالب بدل شد.محیی‌الدین در سال ۵۶۰ ه‍.ق در شهر مرسیه در جنوب شرقی اندلس به دنیا آمد....
دسته بندی های کتاب عنقاء مغرب فی ختم الاولیاء و شمس المغرب