کتاب توفان

A Tempest
  • 15 % تخفیف
    40,000 | 34,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: نیلا نیلا
    نویسنده:
کد کتاب : 46811
مترجم : فرشید محسن زاده
شابک : 978-9646900119
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 94
سال انتشار شمسی : 1382
سال انتشار میلادی : 1969
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب توفان اثر امه سه زر

امروزه همه ی پژوهشگران هنر نمایش بر این باورند که خلاقیت هنری و آگاهی اجتماعی دو ویژگی بارز آثار امه سه رز اند که به اعتبار آن ها سه زر شخصیتی پیچیده یگانه و بسیار نام آور شده است.
سه زر به عنوان درام نویسی آگاه، پیش از هر چیز نماینده ی جسور بیداری فرهنگی جهان سوم به حساب می آید. او به یمن تخیل شاعرانه و اندیشه ی پویایش توانسته است در نمایشنامه توفان حتا بیش تر از فصلی در کنگو یا فاجعه ی کریستف شاه خشونت کلام را ماهرانه با تعزلی حماسی در هم آمیزد و در نتیجه شفاف و مهیج و ار گذار تراژدی به خود آیی یا در پی کشف هویت خویشتن برآمدن سیاهان را در برابر دیدگان ما به تماشا بگذارند.

کتاب توفان

امه سه زر
اِمه فرنان داوید سزر (Aimé Fernand David Césaire) (زاده ۲۶ ژوئن ۱۹۱۳ – درگذشته ۱۷ آوریل ۲۰۰۸) شاعر سیاه‌پوست فرانسوی‌زبان و فعال سیاسی فرانسوی بود.اِمه سزر را از چهره‌های مهم ادبیات فرانسه و از روشنفکران برجسته ضد استعمار فرانسه در کارائیب و آفریقا می‌دانند.سزر زادهٔ ۱۹۱۳ میلادی و اهل کشور جزیره‌ای مارتینیک در دریای کارائیب در آمریکای مرکزی بود. وی شاعر، نمایشنامه‌نویس، نویسنده و چهره سیاسی معروفی است که برای استقلال کشورش تلاش فراوانی کرده&zw...