کتاب آمریکا، نگاهی از درون

Why America Failed
کد کتاب : 47309
مترجم :
شابک : 978-9641209874
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 294
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب آمریکا، نگاهی از درون اثر موریس برمان

در کتاب " آمریکا نگاهی از درون" نویسنده به بررسی فرهنگ آمریکا از زمان نخستین مستعمرات تا زمان حال می پردازد و نشان می دهد که ریشه های فرهنگ " چپاول" از همان ابتدا در زمین آمریکا رشد کردند و آشکار می کند که درست همان ابزاری که باعث گسترش کشور شدند تبدیل به خنجری برای قتل آن نیز شدند. هسته اصلی بحث کتاب بر این است که چپاول، مادی گرایی و تلاش برای کسب منفعت شخصی بدون توجه به تأثیر آن بر دیگران، از زمان ورود نخستین مهاجران به آمریکا نیروهای قدرتمند در فرهنگ آن بوده اند. نویسنده در کتاب نشان می دهد که حتی پیش از انقلاب آمریکا، کسب نفع شخصی مطلق به جای نفع همگانی، به عنوان ارزش اصیل اجتماعی در میان مردم نهادینه شد و این قدرت سازنده و نیروی ویرانگر این ایده در دهه های پس از تصویب قانون اساسی جایگاهی مستحکم و تغییرناپذیر پیدا کردند.
کتاب حاضر موریس برمان اثری به شدن روراست، با ساختی فوق العاده و مستنداتی کاملا محکم است که نشان می دهد چگونه آمریکا چند صد سال پیش شروع به بلعیدن فرزندان خود کرد، چه به لحاظ مالی، چه به لحاظ اجتماعی و چه فناورانه. برمان با شفافیتی خیره کننده در این اثر نشان می دهد چگونه و چرا ذهنیت " چپاول" که کشور آمریکا بر اساس آن بنیان نهاده شده، سایر دکترین های اخلاقی و اجتماعی را قلع و قمع کرد و بنابراین، تخم خود ویرانگری را با همین دریافت خود در سرزمین آمریکا کاشت. فزون طلبی، سلطه وال استریت، توهم پیشرفت، سرزنش تاریخ و آینده گذشته از جمله فصل هایی هستند که در این کتاب به نگارش در آمده است.

کتاب آمریکا، نگاهی از درون

موریس برمان
موریس برمان (متولد 3 آگوست 1944) مورخ و منتقد اجتماعی آمریکایی است. وی در سال 1966 لیسانس ریاضیات را در دانشگاه کرنل و در سال 1971 دکترای تاریخ علم را در دانشگاه جان هاپکینز به دست آورد.برمان در دانشکده های تعدادی از دانشگاه های ایالات متحده ، کانادا و اروپا خدمت کرده است. برمان در سال 2006 از ایالات متحده به مکزیک مهاجرت کرد، جایی که وی از سال 2008 تا 2009 استاد مدعو در Tecnologico de Monterrey در مکزیکو سیتی بود. در این دوره او به نوشتن برای انتشارات مختلف از جمله Parteaguas ، یک مجله سه ما...