کتاب شیوه طراحی 2

Drawing
کد کتاب : 47383
شابک : 978-9641218340
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 403
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

شیوه طراحی 1
Drawing
کد کتاب : 47371
شابک : 978-9641218333
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 429
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 16
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب شیوه طراحی 1 اثر محسن وزیری مقدم

محسن وزیری مقدم، نقاش، مجسمه‌ساز و استاد هنر ایرانی بود که از او به عنوان «پیشگام انتزاع مدرن ایرانی» یاد می‌شود. در سال 1332 پس از اخذ مدرک دیپلم در موسسه کشاورزی، به دانشکده هنرهای زیبای تهران مراجعه کرد. در این دوره، همانطور که خود هنرمند بعدا می‌گوید، «من مهارت‌های طراحی خود را از حیدریان [معلم نقاشی او] یاد گرفتم و بقیه کارها را خودم انجام دادم. من پرتره ها و منظره هایی را نقاشی کردم که از الگوهای مطالعه فراتر نمی رفتند.» او در طول سال‌های حضور در آکادمی، تأثیر امپرسیونیسم و پست امپرسیونیسم، به‌ویژه ون گوگ را هم در موضوعات و هم در اشکال بیانی احساس کرد. در سال 1952 اولین نمایشگاه انفرادی او در انجمن ایران و آمریکا در تهران برگزار شد. وزیری در سال 1955 عازم رم شد و تا سال 1958 در آکادمی هنرهای زیبا تحصیل کرد. در این سال‌ها، مصادف با تولد انفورمالیسم اروپایی و نقاشی اکشن آمریکایی، وزیری پس از مطالعه و تحلیل جنبش‌های جدید هنر مدرن به این نتیجه رسید که « نقاشی بازسازی واقعیت عینی نیست، بلکه هنرمند باید چیزی خلق کند که قبلا وجود نداشته است.»
در آوریل 1956 وزیری اولین نمایشگاه ایتالیایی خود را برگزار کرد که نقاشی های فیگوراتیو خود را در گالری هنری پورتونوو در رم به نمایش گذاشت. در سال 1957 - سالی برجسته و نقطه عطفی در حرفه هنری او - او به مدت شش ماه در کلاس‌های توتی اسکیالوجه در آکادمی شرکت کرد و شروع به تجربه هنر انتزاعی کرد. وزیری بعدا اعتراف کرد که در این زمان بود که «نقاشی انتزاعی و خلق فضاهای بصری» را آموخت.

کتاب شیوه طراحی 1

محسن وزیری مقدم
محسن وزیری مقدم (زادهٔ ۱۳۰۳ - درگذشتهٔ ۱۶ شهریور ۱۳۹۷) طراح، نقاش، مجسمه‌ساز و استاد هنر معاصر ایرانی بود. وی از نخستین دانش‌آموختگان دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به‌شمار می‌رود. وزیری مقدم از شاخص‌ترین نقاشان نوگرای ایران است که با رویکردی مدرنیستی و سبکی شخصی، آثاری بدیع و منحصر به فرد خلق کرده‌است. وی در سال‌های ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۵ ریاست دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران را بر عهده داشت. وزیری مقدم تنها نقاش ایرانی است که موزه هنرهای مدرن نیویورک (MOMA) ا...
دسته بندی های کتاب شیوه طراحی 1