کتاب هنر هند و ایرانی هند و اسلامی

Encyclopedia of word art
کد کتاب : 47521
مترجم :
شابک : 978-9645996084
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 164
سال انتشار شمسی : 1391
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب هنر هند و ایرانی هند و اسلامی اثر مجموعه ی نویسندگان

جلد چهارم «دایره المعارف هنر اسلامی» دو مقاله از «دایره المعارف هنر جهان» را در خود جای داده است. این مقالات پیشینه ای تاریخی در مورد هنرهای تجسمی مختلف ارائه می دهند و به ارزیابی اشکال هنری در دوره های مختلف تاریخی می پردازند. این مقالات طیف وسیعی از هنرهای تجسمی از جمله معماری (اعم از مذهبی و غیرمذهبی)، برنامه ریزی و طراحی شهری، نقاشی، مجسمه سازی و صنایع دستی را پوشش می دهد.

در این جلد به بررسی سهم و تأثیر امپراتوری هخامنشی ایران در هنر هند باستان، نقش و تأثیر اشکانیان ایران در سبک یونانی-بودایی و سبک ماتورا و نیز سبک ساسانی در بودایی می‌پردازیم. هنر گاندارا همچنین بازتاب‌های هنر هند و ایران را در هنر سرنات بررسی می‌کنیم و سیر تحول مجسمه‌سازی را در دوره‌های مختلف دنبال می‌کنیم.

هدف این کتاب روشن کردن میراث هنری غنی جهان اسلام و پیوندهای آن با دیگر سنت‌های هنری است. این یک تجزیه و تحلیل جامع از هنرهای تجسمی از دوره های مختلف تاریخی ارائه می دهد و به خوانندگان این امکان را می دهد تا درک عمیق و قدردانی از بیان هنری متنوع در جهان اسلام به دست آورند.

من علاقه مندان به هنر، مورخان و پژوهشگران را تشویق می کنم که این جلد را کشف کنند و در دنیای شگفت انگیز هنر اسلامی جستجو کنند. با بررسی زمینه‌های تاریخی و تحولات هنری مورد بحث در این مقالات، می‌توان به بینش‌های ارزشمندی درباره تبادل فرهنگی و گرده افشانی متقابلی که هنر را در تمدن‌ها شکل داده است، دست یافت. این جلد منبع ارزشمندی برای هر کسی است که علاقه مند به گسترش دانش خود از هنر اسلامی و ارتباط آن با سنت های هنری دیگر است.

کتاب هنر هند و ایرانی هند و اسلامی