کتاب از “آ” به “خ”

From A to X
(حکایتی به روایت نامه ها)
کد کتاب : 4797
مترجم :
شابک : 9786006445076
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب از “آ” به “خ” اثر جان برجر

"از آ به خ" که "حکایتی به روایت نامه ها" می باشد اثری است به قلم "جان برجر" و یک داستان عاشقانه است بدون اینکه تاکیدی بر واژه ی عشق داشته باشد. روایت داستان از میان نامه هایی که یک زن به معشوق خود می نویسد، آشکار می شود. این زن نامش "آیدا" بوده و در شهری غبارآلود و بی سر و سامان زندگی می کند. معشوق شورشی او، "خاویر"، یک زندانی سیاسی به اتهام ایجاد آشوب و رهبری گروه های تروریستی است و "آیدا" برایش از وقایع روزمره ی شهر می نویسد و به این طریق زندگی های گوناگون ساکنین آنجا در آیدا جریان یافته و به مرد محبوبش منتقل می شود. این نامه ها لطیف و در عین حال مصمم بوده و احساسات و عواطف آیدا را به خوبی به تصویر می کشد.
حالا شهر در معرض خطری جدی قرار دارد و همچنانکه قدرتی بی چهره از بیرون به آنجا دست درازی می کند، کوچک ترین جزییات و اقدامات انسانی برای آیدا حائز اهمیت است و حکم مرگ و زندگی دارد. عملکردی مقاومتی در برابر نیروهایی که اگر در برابرشان ایستادگی نکنند، ممکن است برای همیشه آن ها را نابود سازند.
در "از آ به خ" هیچ کس نمی تواند با اطمینان در یابد که مرد دقیقا در کدام طرف از نبرد سیاسی قرار دارد و این مهم نیست. آنچه مهم است عشقی است که قلب های آنان را برانگیخته و بسیار ملموس است؛ این سبک نگارشی باورپذیر و قابل درک، از ویژگی های قلم "جان برجر" بوده و وی را به یکی از صادق ترین نویسندگان عصر حاضر تبدیل نموده است.

کتاب از “آ” به “خ”

جان برجر
جان برگر (John Berger) منتقد هنری، فیلم‌نامه‌نویس، نویسنده، نقاش، رمان‌نویس، و روزنامه‌نگار اهل بریتانیا بود. وی در سال ۱۹۷۲ به خاطر رمان جی برندهٔ جایزه ادبی من بوکر شد. از ویژگی‌های اصلی آثار برگر می‌توان به رویکرد انتقادی و رادیکال وی در تحلیل آثار هنری، تاریخ و تمدن اشاره کرد که در طیف وسیعی از آفریده‌هایش از مقاله و داستان گرفته تا برنامه‌های تلویزیونی و مستند قابل مشاهده و پیگیری است. در سال ۲۰۱۵ بر اساس یک نظرسنجی که در روزنامه گاردین انتشار یافت...
نکوداشت های کتاب از “آ” به “خ”
An exquisitely written and constructed novel.
رمانی با نگارش نفیس و ساختارمند.
Sunday Times Sunday Times

Wrought with a miniaturist’s precision.
این اثر با با دقت یک مینیاتوریست از کار در آمده.
New York Times New York Times

The record of one restless, committed, brilliant consciousness; a late showcase of astonishing range and depth, which should be read as an epic poem or lyrical essay as much as a novel.
اثری از یک آگاهی بی قرار ، متعهد ، درخشان ؛ ویترین دیرینه ای با دامنه و عمق حیرت انگیز که باید به همان اندازه که به عنوان رمان در نظر گرفته می شود به چشم یک شعر حماسی یا مقاله غنایی نیز به آن نگاه شود.
Independent Independent

قسمت هایی از کتاب از “آ” به “خ” (لذت متن)
انتظار مربوط به بدن است و امید به روح… انتظار بدن می تواند به اندازۀ امید طول بکشد، مثل بدن من که انتظار تو را می کشد… در پیچ و تاب تاریک زمان شاید هیچ چیز به جز لمس بی صدای انگشتانمان وجود نداشته باشد… دوباره می گویم دوستت دارم وتصویر دستم را برایت میفرستم… هرجا که دوست داری بگذارش.

به طرف مزرعه ای راه می افتم که لباس های نشسته روی بند هستند. از تپه ای پر از سنگلاخ پائین می روم و آنجا روی علف های هرز بین دو تا تخته سنگ سگ در حال آمیزش است. نه با همان ماده سگ - این یکی تیره تر و کوچک تر است و با لذت زوزه می کشد. لرزان به طرف ماشین راه می افتم. وقتی روی صندلی راننده می نشینم، پیشانی ام را روی فرمان می گذارم و گریه می کنم. با گریه به خواب می روم. نمی دانم چقدر طول می کشد. کامیونی که در آنجا می گذرد بیدارم می کند.