کتاب مقدمه ای بر نظریه های معماری

An Introduction to Architectural Theory
(از سال 1968 تا امروز)
کد کتاب : 49614
مترجم :
شابک : 978-9642246885
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 344
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب مقدمه ای بر نظریه های معماری اثر هری فرانسیس مالگریو

متنی تند و پر جنب و جوش که موضوعات را عمیقا پوشش می دهد اما نه به حدی که برای دانشجویان مبتدی غیر قابل دسترس شود، مقدمه ای بر نظریه های معماری اولین تاریخ روایی این دوره است که انقلاب واقعی در تفکر معماری را ترسیم می کند. و همچنین پیامدهای این تحول فکری.
اولین تاریخ جامع و انتقادی نظریه معماری در پنجاه سال اخیر. این کتاب تاریخ فکری معماری را از سال 1968 بررسی می‌کند، از جمله نقد مدرنیسم بالا، ظهور نظریه پست مدرن و پساساختاری، منطقه‌گرایی انتقادی و تکتونیک.
مروری جامع از تغییرات مهمی که تفکر معماری در پانزده سال گذشته متحمل شده است ارائه می دهد.
این کتاب شامل تجزیه و تحلیل مکانی است که معماری در کجا ایستاده است و احتمالا در سال های آینده به کجا خواهد رفت. مقدمه ای بر نظریه های معماری اولین تاریخ جامع و انتقادی نظریه معماری در چهل سال گذشته است. مالگریو واژه‌های تئوری و معماری را در معنای وسیعی به کار می‌برد - دومی جنبه‌های برنامه‌ریزی شهری، ساختاری و طراحی منظر را در بر می‌گیرد، در حالی که نظریه نیز اغلب از عمل قابل تشخیص نیست.

کتاب مقدمه ای بر نظریه های معماری

هری فرانسیس مالگریو
هری فرانسیس مالگریو استاد معماری در انستیتوی فناوری ایلینوی است و از زندگی برجسته ای به عنوان یک محقق، مترجم و معمار برنده جایزه برخوردار بوده است. آخرین انتشارات وی شامل: The Architect's Brain (Wiley-Blackwell 2010) ، Modern Architectory Theory: A Historical Survey، a 166 - 1963 ، Theory Architectural Theory Volume I: An Anthology from Vitruvius to 1870 (Wiley-Blackwell 2005) و بهمراه سردبیر کریستینا کنتاندریپولوس ، نظریه معماری جلد دوم: گلچین از سال 1871 تا 2005 (ویلی-بلک ول 2008).