کتاب روایت شاهنامه به نثر

Shahnameh
کد کتاب : 49821
شابک : 978-9644051688
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 808
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب روایت شاهنامه به نثر اثر ایرج گلسرخی

شاهنامه فردوسی داستان شاهان نیست ؛ مجموعه کارنامه هایی است که داستان و سرگذشت پدران توست و اینکه برای زنده ماندن چگونه جنگیده اند ؛ برای پیروزی حق چگونه قیام کرده اند ؛ چگونه از طبیعت آموخته اند و چگونه آن را رام کرده اند و چگونه با جان و تنشان این ملک را حفظ نموده اند ؛ چگونه پیرو راستی و ایمان به خداوند بوده اند و این همان میراثی است که امروز بدست تو سپرده شده. پهنه تاریخ ما که نشانه تمامی رنج ها و شادی ها ؛ دادگری ها و ستم هاست ؛ هنوز بارور از حماسه رستم ها و پهلوانی هاست .
همیشه مالک این ملک ملت است که داد سند بدست فریدون ؛ قباله دست قباد
فردوسی در آغاز شاهنامه چنین می گوید که از زمانهای باستان در ایران کتابی بود پر از داستانهای گوناگون که سرگذشت شاهان و دلاوران ایران را در آن گرد آورده بودند. پس از آنکه شاهنشاهی ایران به دست تازیان برافتاد این کتاب هم پراکنده شد. اما پاره های آنرا موبدان در گوشه و کنار نگاه میداشتند ، تا آنکه یکی از بزرگان و آزادگان ایران که مردی دلیر و خردمند و بخشنده بود ، به جستجو افتاد تا تاریخ گذشته ایران را از روز نخست بیابد و آنچه را بر شاهان و خسروان ایران گذشته است در دفتر فراهم آورد. ...

کتاب روایت شاهنامه به نثر

ایرج گلسرخی
ایرج گلسرخیفولکلورشناس و نویسنده ایرانی می باشد.حوزه های تخصصی​ وی مطالعات هنر هنرهای زیبا هنرهای نمایشی موسیقی و آواز ایران و اسلام است.
دسته بندی های کتاب روایت شاهنامه به نثر