کتاب گرایش های عکاسی

Isms: Understanding Photography
(…ایسم ها)
کد کتاب : 50065
مترجم : مینا سی سی
شابک : 978-6226025232
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب گرایش های عکاسی اثر اما لوئیس

یک راهنمای جذاب و آموزنده برای تمام مکاتب و جنبش‌های مهمی که عکاسی را تا امروز شکل داده‌اند، در سری محبوب «ایسم‌ها».
این مرجع مختصر حجم عظیمی از جزئیات را در یک بسته ی جذاب و کوچک قرار می‌دهد که سیر تکامل عکاسی را از مرحله ی آزمایشی اولیه تا دوران کنونی سلفی دیجیتال ردیابی می‌کند.
کتاب گرایش های عکاسی یک راهنمای بین‌المللی منحصربفرد و گسترده برای عکاسی با بینش علمی مختصر، خوانا، و بدون اصطلاحات تخصصی اما علمی در مورد عکاسان و جنبش‌های 170 سال گذشته است. این کتاب مقدمه‌ای بر عکاسی ارائه می‌کند که با اولین داگرئوتیپ‌ها شروع می‌شود و تا زمان حال اینستاگرام ادامه می‌یابد، با جزئیاتی در مورد حرکات کلیدی، مفاهیم، روش‌ها، سبک‌ها و تاثیر هر حرکت همراه با هنرمندان و آثار اصلی.
در عصری که عکاسی طنین و علاقه - و تمرین‌کنندگان - بیش از هر زمان دیگری دارد، این کتاب هم برای خوانندگان عمومی علاقه‌مند و هم برای دانشجویان رشته ی عکاسی کتابی عالی و جامع است.
کتاب گرایش های عکاسی را مینا سی سی ترجمه کرده است. این کتاب توسط نشر آبان منتشر شده است.
مجموعه «... ایسمها» در آمدی تاریخی پر مکاتب و جنبش های چندین شاخه از فعالیتهای فرهنگی هنری بشر است. در متن هر بخش ضمن معرفی و بررسی مکاتب و جنبش ها، افراد و آثار مهم و تاثیرگذار، مفاهیم و واژگان کلیدی، دقیق و بدون حاشیه معرفی و تشریح شده است. کنار متن اصلی، علاوه بر معرفی منابع ضروری برای مطالعه بیشتر، مکاتب و جنبش های همسو، مکمل و مخالف به منظور جستجوی جامع تر معرفی شده است.

کتاب گرایش های عکاسی

اما لوئیس
اما لوئیس دستیار کیوریتور در Tate Modern، لندن، انگلستان است، جایی که او در زمینه کارهای عکاسی، نمایش مجموعه های سرپرستی کار کرده است - از جمله عکاسی مدرنیست ایتالیایی (2014) و اوتو استاینرت (2015) - و در حال حاضر در حال تحقیق بر روی یک نمایشگاه بزرگ عکاسی مونوگرافی در بهار 2017. قبل از پیوستن به تیت، آرشیو عکاس فقید ترنس دونووان را مدیریت کرد و سه سال را در بخش عکس در فیلیپس ، لندن گذراند. اما به Photomonitor و Tate ETC کمک می کند. و مقاله های کاتالوگ را برای تعدادی از هنرمندان و عکاسان نوشت...
دسته بندی های کتاب گرایش های عکاسی
قسمت هایی از کتاب گرایش های عکاسی (لذت متن)
نیپس، علاقه مند به لیتوگرافی، در جست وجوی تکنیکی بود تا نقص مهارتش به عنوان یک گراورساز را جبران کند. در سال ۱۸۱۶ با قرار دادن کاغذ حساس شده پشت یک کمرا آبسکورا، یک وسیله اپتیکال که تصویر به دست می دهد، به آزمایش پرداخت. او با دریافتن اینکه هنگامی که نور به کاغذ برخورد می کند، کاغذ تیره می شود، اثر نگاتیورمنفی را خلق کرد. اما نتایج صرفا موقتی بود: کاغذ در نور روز به طور کامل سیاه می شد. شش سال بعد، نیپس کشف کرد که قرار دادن محلول قیر ویهودیه ، الکلی معدنی، بر روی کاغذ تصویر را برای همیشه ثابت می کند، این الکل در تماس با نور سفت شده و استفاده رایجی در لیتوگرافی دارد. او این اختراع را هلیوگرافی نامید، به معنی «طراحی نوری»، از روی هلیوس" واژه یونانی برای خورشید. بازتولید او، به وسیله قرار گرفتن گراور پاپ پیوس هفتم در تماس مستقیم با کاغذ حساس شده ساخته شد، این به عنوان اولین ساخته حاصل از فرایند عکاسانه محسوب میشود.