کتاب منیر شاهرودی فرمانفرماییان

Monir Shahroudy Farmanfarmaian: Works on Paper
آثار روی کاغذ
کد کتاب : 50266
مترجم :
شابک : 978-6001523427
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 96
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب منیر شاهرودی فرمانفرماییان اثر هانس اولریش اوبریست

کتاب «منیر شاهرودی فرمانفرماییان: آثار روی کاغذ»، با عنوان اصلی Monir: Works on Paper، شامل گفت وگوی هانس اولریش ابریست، اتل عدنان و فرانک استلا با منیر شاهرودی فرمانفرماییان است. منیر شاهرودی فرمانفرماییان را بیشتر با آینه کاری هایش می شناسند. او اما در طراحی نیز چیره دست بود و کتاب «منیر شاهرودی فرمانفرماییان: آثار روی کاغذ» بیشتر به همین وجه از هنر این هنرمند معاصر ایرانی، که در جهان نیز هنرمندی مطرح و شناخته شده است، اختصاص دارد.
در کتاب «منیر شاهرودی فرمانفرماییان: آثار روی کاغذ» بیش از هر چیز به طراحی های منیر شاهرودی فرمانفرماییان، از جمله طراحی های او از گل ها، پرداخته شده است.
در بخشی از گفت وگوی این کتاب فرانک استلا، نقاش و مجسمه ساز مطرح امریکایی که از دوستان نزدیک منیر شاهرودی فرمانفرماییان بوده است، حضور دارد.
با خواندن کتاب «منیر شاهرودی فرمانفرماییان: آثار روی کاغذ» با آثار و منابع الهام هنرمندی آشنا می شویم که آثارش از یکسو ریشه در سنت های ایرانی دارد و از سوی دیگر ریشه در هنر مدرن که فرمانفرماییان به خوبی با آن آشنا بوده است.
کتاب «منیر شاهرودی فرمانفرماییان: آثار روی کاغذ» با تصاویری از آثار فرمانفرماییان همراه است.

کتاب منیر شاهرودی فرمانفرماییان

هانس اولریش اوبریست
هانس-اولریخ اُبریست (Hans-Ulrich Obrist‎؛ زادهٔ ۱۹۶۸) نمایشگاه‌گردان، منتقد و تاریخ‌نگار هنر اهل سوئیس است. او مدیر هنری گالری سرپنتاین در لندن است. ابریست مؤلف پروژهٔ مصاحبه، پروژهٔ گستردهٔ در حال انجامی از مصاحبه‌ها، است. او همچنین یکی از سردبیران کَیِه دار است.