کتاب آمال ایرانیان

Amale Iranian
از کنفرانس صلح پاریس تا قرارداد ۱۹۱۹ ایران و انگلیس
کد کتاب : 50781
شابک : 978-6003000322
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 824
سال انتشار شمسی : 1392
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب آمال ایرانیان اثر کاوه بیات

مانند سایر ملت‌ها، ایرانیان نیز در طول تاریخ خود آرزوها و آمال زیادی داشته‌اند و همچنان آرزوها و آمالی برای آینده‌ی بهتر دارند. در ادوار مختلفی از تاریخ خود و به‌ویژه در مواجهه با چالش‌های مختلف در داخل و خارج از کشور، ایرانیان موفق به تجدید نظر و تعیین آرمان‌ها و آرزوهای مشترک خود شده‌اند. آمال و آرزوها در این مراحل، به شکل‌های متنوعی تجسم یافته و به عنوان اصول و مبانی مهمی برای نوسازی و توسعه حیات ملی خدمت کرده‌اند. مجموعه‌ای که در اینجا به‌عنوان "آمال ایرانیان" مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، نماینده‌ای از این مراحل تاریخی و اهمیت آرزوها و آمال ملت ایران است.

کاوه بیات (متولد ۱۳۳۳ تهران -) تاریخ‌نگار، پژوهشگر ایرانی و نوه دختری صولت‌الدوله قشقایی است.

وی مقالاتی در فصلنامه گفتگو و ماهنامه جهان کتاب و ماهنامهٔ اندیشهٔ پویا دارد.
بیات دبیر مجموعه‌های «تاریخ معاصر ایران» و «آسیای میانه و قفقاز» در شرکت نشر و پژوهش شیرازه کتاب (انتشارات شیرازه کتاب ما) است.
عضو هیئت گزینش کتاب و جایزۀ بنیاد موقوفات محمود افشار
تاریخنگار، پژوهشگر و مترجم
بیات تحصیلاتش را در رشتۀ مدیریت و برنامه‌ریزی گذراند و مدت کوتاهی نیز در رشتۀ تاریخ تحصیل کرد. او دبیر مجموعه‌های تاریخ معاصر ایران، آسیای میانه و قفقاز در شرکت نشر و پژوهش شیرازۀ کتاب (انتشارات شیرازه) است.
از وی تألیفات، ترجمه‌ها و مقالات بسیاری در حوزۀ تاریخ نظامی، شورش‌ها، جنبش‌های مردمی و تاریخ محلی به چاپ رسیده است.

کتاب آمال ایرانیان

کاوه بیات
کاوه بیات متولد ۱۳۳۳ در تهران ، تاریخ‌نگار، پژوهشگر ایرانی و نوه دختری صولت‌الدوله قشقایی است. وی مقالاتی در فصلنامه گفتگو و ماهنامه جهان کتاب و ماهنامهٔ اندیشهٔ پویا دارد. بیات دبیر مجموعه‌های «تاریخ معاصر ایران» و «آسیای میانه و قفقاز» در شرکت نشر و پژوهش شیرازه کتاب (انتشارات شیرازه کتاب ما) است.