کتاب کتاب فلسفه

The Philosophy Book
(ایده های بزرگ به زبان ساده)
کد کتاب : 50783
مترجم :
شابک : 978-6001271564
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 346
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب فلسفه اثر مجموعه ی نویسندگان

"کتاب فلسفه" اثری است که در آن "ویل باکینگهام" و سایر نویسندگان، به بیان "ایده های بزرگ به زبان ساده" می‌پردازند.
"کتاب فلسفه" در واقع خلاصه‌های کوتاهی از فیلسوفان بزرگ جهان است. هر خلاصه شامل شرح حال و بحث در مورد شناخته شده‌ترین آثار فیلسوف است و از تصاویر و جداول زمانی مفیدی برخوردار است. اثر شامل نمای کلی خوبی از ایده‌های بنیادی است و همچنین بحث‌های مفیدی در مورد برخی از متفکران جنجالی مدرن نیز در بردارد.
نمایه‌های "کتاب فلسفه" از "ویل باکینگهام" و سایر نویسندگان، بر اساس تاریخ سازماندهی شده و با معرفی مختصری برای هر دوره تاریخی ارائه می‌شوند. به هر فرد حدود 1 تا 3 صفحه اختصاص داده شده که ایده‌های اصلی وی در آن توصیف شده و همراه یک بیوگرافی مختصر ارائه می‌گردد. همچنین اطلاعات فرعی همراه با نقل قول‌ها، نمودارهایی که منطق فکری یک اندیشمند را مشخص می‌کند، ارجاعات بیشتر به آثار متفکران مرتبط در کتاب، و کادرهایی که هر فرد را در زمینه‌ی فکری و بنیادی خود قرار می‌دهد و به ما می‌گوید چه کسی بر چه کسی تأثیر گذاشته است، از دیگر بخش‌های "کتاب فلسفه" است.
این اثر مجموعه‌ای عالی از"ایده های بزرگ به زبان ساده" است و یک مرور کلی ساده و جامع را پیرامون 3000 سال گذشته در فلسفه ارائه می‌دهد. "ویل باکینگهام" و سایر نویسندگان با استفاده از نمودارها و تصاویر ساده، خواننده را از طریق یک دریچه زمانی به دوران هر فیلسوف می‌برند و طرح بصری، خواننده را از یک صفحه به صفحه دیگر هدایت می‌کند و تجربه ای را رقم می‌زند که کنار گذاشتن کتاب را برای خواننده غیرممکن می‌کند! تمام علاقه‌مندان به رشته فلسفه باید این کتاب را بخوانند!

کتاب کتاب فلسفه

نکوداشت های کتاب فلسفه
Accessible guide to the great thinkers.
راهنمای قابل دسترس برای متفکران بزرگ.
 School Library Journal School Library Journal

The visual layout promotes browsing with illustrations, pull quotes, and simple mind maps to explain concepts quickly
طرح های فلسفی را با تصاویر، نقل قول ها و نقشه های ذهنی ساده برای توضیح سریع مفاهیم ترویج می کند.
Library Journal Library Journal

قسمت هایی از کتاب فلسفه (لذت متن)
تامس هابز اگرچه به دلیل فلسفه سیاسی اش بسیار معروف است، ولی در موضوعات مختلفی مطلب نوشته بسیاری از نظرات او بحث انگیز بوده، مثل دفاعش از مادیت باوری-یعنی این نظریه که هر چیزی در جهان ماهیتی منحصرا جسمانی و جسمانی دارد و جایی برای وجود موجودات طبیعی دیگر از جمله ذهن یا موجودات فوق طبیعی نیست. برطبق نظر هابز، همه حیوانات، از جمله انسان ها، ماشین هایی گوشت و پوست و خون دار هستند و بس. نوع متاجسمانی که هابز پیرو آن بود، در روزگاری که او قلم می زد، یعنی قرن هفدهم میلادی، به طور روزافزون عمومیت می یافت. معرفت در علوم جسمانی به سرعت در حال گسترش بود و از پدیده هایی که مدت های مدید در ابهام بودند یا شناخت خوبی از آن ها در دست نبود، تبیین های روشن تری ارائه می کرد. هابز با گالیله، اخترشناس ایتالیایی، که اغلب «پدر علم مدرن» محسوب می شود، دیدار کرده بود و با فرانسیس بیکن که تفکرش به ایجاد تحول اساسی در شیوه عمل علمی کمک کرد، رابطه نزدیکی داشت. هابز در علم و ریاضیات، مغایرت کاملی با فلسفه اسکولاستیک یا مدرسی قرون وسطا می دید که در کار آشتی دادن تعارض های آشکار میان عقل و ایمان بود. او همگام با بسیاری از متفکران زمان خود، معتقد بود که هیچ حدی برای آنچه علم می تواند به دست بیاورد وجود ندارد، و در واقع قائل به این بود که به هر پرسشی راجع به ماهیت جهان می توان با تبیین فرمول بندی شده علمی پاسخ داد. هابز در کتاب لویاتان، اثر سیاسی اصلی اش، آشکارا می گوید: “عالم- یعنی کل توده اشیائی که هستند- مادی و محسوس، یعنی جسمانی است.” او ادامه می دهد و می گوید که هر یک از این اجسام “طول و عرض و ارتفاع” دارد و “آنچه جسم نیست، جزیی از عالم نیست.” هابز با این که می گوید ماهیت هر چیزی، جسمانی یا جسمانی محض است، ولی ادعا نمی کند که به این دلیل، می توانیم هرچیز جسمانی را درک کنیم. او تصریح می کند که بعضی اجسام یا اشیا غیرقابل درک هستند، با این که فضای جسمانی را اشغال می کنند و ابعاد جسمانی دارند. او این ها را «روح ها» می خواند.