کتاب مرد همه چیز دان

The man knows everything
کد کتاب : 51031
شابک : 978-9643320997
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب مرد همه چیز دان اثر فرهاد جم

این کتاب دربردارنده مجموعه ای از داستان های کوتاه به قلم یکی از هنرمندان کشورمان است که با موضوعات و محتوایی متنوع به شکلی سلیس و روان تحت عناوینی چون: کهکشان و زمین، مسیر خانه، برف، مرد همه چیز دان و… روایت شده اند.

کتاب مرد همه چیز دان

فرهاد جم
فرهاد صفری جم (زاده ۴ شهریور ۱۳۴۵، تهران) بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است.جم زادهٔ ۱۳۴۵ در محله جوادیه تهران است. وی دارای مدرک لیسانس تئاتر از «دانشکده هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» است. فرهاد جم فعالیت در تئاتر را به صورت حرفه‌ای از سال ۱۳۷۰ و همچنین بازی در سینما را از سال ۱۳۷۳ با فیلم «راه افتخار» به کارگردانی «داریوش فرهنگ» آغاز کرده‌است. وی در همان سال نقش کوتاهی نیز در فیلم «پری» به کارگردانی داریوش مهرجویی ایفا نمود....
قسمت هایی از کتاب مرد همه چیز دان (لذت متن)
بعد ازمدت ها پنجره را باز کردم. درست به یاد نداشتم از آخرین باری که بازش کرده بودم چقدر می گذشت. اما خوب به یاد داشتم بار آخر با دست های او باز شده بودند و با همان دست ها هم بسته. اگر اشتباه نکنم که نمی کنم در یک غروب چهارشنبه بود. درست مثل امروز. هنوز به یاد دارم ساعت شش بار نواخته بود. من شش پله ی آخر را با زحمت بالا آمده بودم؛ با شش پاکت و کیسه ی خرید. پشت در نفسی تازه کرده بودم؛ بعد بی اختیار زنگ زدم؛ چند بار. صدای زنگ آخرم بود که با صورتی برافروخته آمد و به من فهماند: او که دیگر نیست. پس چرا زنگ می زنی؟ در باز شد. آپارتمانی بی او. در یک غروب چهارشنبه ی دیگر. دوباره من با کلی خرید رسیده بودم. تکرار همه ی چهارشنبه ها. تمام خریدهایم را با وسواس و دقت سرجایشان چیدم. درست شبیه وقت هایی که او بود؛ که می چید؛ که می گفت: -مراقب باش نریزی. واسه یه دونه شکر کلی مورچه جمع می شه.