کتاب صحیفه سجادیه

Al-Sahifa al-Sajjadiyya
امام زین العابدین (ع) با ترجمه دعاها، معانی واژگان و شرح نکاتی از نیایش ها
کد کتاب : 51260
شابک : 978-9640922330
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 352
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب صحیفه سجادیه اثر احمد زمانی

نیازمندی های لحظه به لحظه بشر برای آغاز و ادامه زندگی وی را به خالق و پروردگار بی نیاز و پاسخ دهنده همه درخواست ها نزدیک میکند تا جایی که بدون عنایات و رحمت دائمی و فیض عامّش، حیات و بقای او لحظه و آنی، مفهوم و معنا ندارد و محقّق نخواهد شد.
از سوی دیگر چنانچه بشر بخواهد به کمال برسد و از منبع لایزال احدیت بهره برداری وافی و کافی ببرد و انسان کامل گردد، باید او را بندگی و اطاعت کند و با زبان قال که نماینده و ترجمان همه وجود است، او را بخواند.
امام چهارم زین العابدین(ع) انشاء و خواندن دعاهای صحیفه سجادیه را برای آنانی که از کوی محبوب حقیقی و قدرت لایزال حق بریده اند یا در نصرت و یاری خداوند برایشان تردید به وجود آمده بود، آغاز کرد. در آن زمان بنی امیه با جنایات بی شمارشان تمام روزنه های امید را بر مردم موحّد و مسلمان و غیره بستند و همه مقدّسات را نابود کردند، بطوری که یأس و ناامیدی و اندیشه غلبه ستمگر حاکم گردید. امام(ع) مدت ها دعاها را می خواند و نزدیکان شاهد و ناظر التجاء و تضرّع و زمزمه های عاشقانه اش بودند. او آن را استمرار بخشید تا فرهنگ اعتماد و اتکا به خداوند با اعمال اجتماعی و سیاسی و اعتقادی عجین گردید.

کتاب صحیفه سجادیه

احمد زمانی
حجت الاسلام و المسلمین رجبعلی (احمد) زمانی در سال ۱۳۴۸ پس از شرکت و قبولی در امتحانات عمومی حوزه علمیه مشهد که تحت سرپرستی مرحوم آیت الله العظمی میلانی برگزار میگردید، در مدرسه معظم له مشغول به تحصیل شد و سطوح اولیه حوزه را به مدت پنج سال در محضر اساتیدی همچون حجج اسلام نجفی، اسلامی، نقیبی، بنی هاشم (ره) و اختری گذراند.سپس دروس سطح عالی حوزه همچون مکاسب و رسائل را در خدمت اساتید گرانقدر حجج اسلام آهنیان، محسنی، محقق و آیت الله رضازاده و فلسفی (ره) تلمذ کرده و پس از آن در سال ۱۳۵۴ عازم قم گردی...