کتاب حقوق فرزندان در مکتب اهل بیت(ع)

Children's rights
کد کتاب : 51277
شابک : 978-9640910382
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 288
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 21
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب حقوق فرزندان در مکتب اهل بیت(ع) اثر محمدجواد مروجی طبسی

کتاب حاضر که بر مبنای روایات رسیده از اهل بیت – علیهم السلام- نگاشته شده است در هفت فصل به بررسی حقوق فرزندان بر والدین و یا به عبارت دیگر وظایف والدین نسبت به فرزندان در ابعاد مختلف می پردازد.
در فصل اول نویسنده به سنن و آداب تولد کودک و اهمیت شیر و دوران شیرخوارگی در تکون شخصیت کودک می پردازد. در فصل دوم با ذکر مصادیقی از سیره اهل بیت – علیهم السلام- به رابطه میان پدر و فرزند می پردازد. در این فصل مواردی همچون محبت به فرزند، بازی با فرزند، احترام به فرزند و ... آمده است. در فصل سوم به ادب آموزی و تعلیم کودک می پردازد و بحثی را در مورد تشویق و تنبیه و آموزشهای نظامی و ... مطرح می کند. در فصل چهارم به برخی نکات مهم که تاثیر مستقیم در فساد و صلاح کودک دارند اشاره می نماید و در فصل پنجم مساله تربیت دینی فرزندان را مورد بررسی قرار می دهد و مسائلی همچون اهمیت دادن به نماز و روزه کودک، آموزش قرآن و ... را مطرح می نماید. در فصل ششم به تربیت اجتماعی پرداخته و نکاتی در باب ارتباط با دیگران را مطرح می کند و در نهایت در فصل آخر وظایف والدین در قبال فرزندان در دوران بلوغ و جوانی را مطرح می نماید.
دأب نویسنده در این کتاب بیشتر بر گرداوری و دسته بندی روایات بوده است و از توضیحات مفصل پرهیز داشته است.

کتاب حقوق فرزندان در مکتب اهل بیت(ع)

محمدجواد مروجی طبسی
حجةالاسلام والمسلمین محمد جواد طبسی در سال 1331 در پایگاه علم و اجتهاد چشم به جهان گشود. تحصیلات حوزوی خود را از 1349 در حوزه علمیه قم آغاز نمود. سطوع عالی را نزد اساتید بزرگوار ستوده، دوزدوزانی، پایانی و محمودی اشتهاردی گذراند. درسهای خارج فقه و اصول را نیز نزد حضرات آیات میرزا جواد تبریزی، فاضل لنکرانی، وحید خراسانی، سید ابوالقاسم کوکبی، مکارم شیرازی و سبحانی فرا گرفت.در کنار تحصیل و تدریس، آثار ارزشمندی را به زبان فارسی و عربی نگاشتهاند. مؤسسه بوستان کتاب تاکنون این آثار را از ایشان چاپ کر...
دسته بندی های کتاب حقوق فرزندان در مکتب اهل بیت(ع)