کتاب ترجمه و شرح بدایه الحکمه (جلد دوم)

Bedayat alHekmah
کد کتاب : 51444
شابک : 978-9640913598
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 742
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 19
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب ترجمه و شرح بدایه الحکمه (جلد دوم) اثر سید محمدحسین طباطبایی

کتاب پیش رو دومین جلد از "ترجمه و شرح بدایه الحکمه" اثر "علامه سید محمدحسین طباطبایی" است که توسط دکتر "علی شیروانی" صورت گرفته است. در سراسر این اثر سعی شده است تا قبل از بیان ادله و تعدیل اقوال مختلف، عنوان بحث به طور کامل تبیین شود و حدود و قیود آن تعیین گردد. زیرا مفسر معتقد است که در مسائل فلسفی، برداشت صحیح از موضوع، به نوعی دشوارتر از تصدیق آن است و بیشتر سوء تفاهم‌ها در مسائل فلسفی ناشی از عدم درک صحیح اصل مساله است. دکتر "علی شیروانی" معتقد است که در بسیاری از شرایط، زمانی که موضوع و مقدمات قضیه به درستی فهمیده شد، برای اثبات ادعا نیازی به اقامه دلیل نیست و انسان بلافاصله آن را می‌پذیرد.
بدین جهت که "بدایه الحکمه" مملو از استدلال و برهان است، در این تفسیر سعی شده است تا در صورت نیاز به توضیح و تبیین هر برهان در قالبی منطقی پرداخته شود و هر مقدمه توضیح داده شود. علاوه بر آن برخی مقدمات که در متن ذکر نشده است در شرح ذکر شود و هر دلیل به نحوی تنظیم شود که پذیرش آن تا حد امکان آسان باشد.
در تألیف "ترجمه و شرح بدایه الحکمه" از کتاب‌های فراوانی استفاده شده است که اکثر آنها از آثار شهید مطهری است. چرا که دکتر "علی شیروانی" اعتقاد دارد این شهید فرزانه، شیواترین و سهل‌الوصول‌ترین تقریرات را از این اثر داشته است. سعی شده است مطالب کتاب "ترجمه و شرح بدایه الحکمه" اثر "علامه سید محمدحسین طباطبایی" به زبانی روان و بدون استفاده از اصطلاحات غیرعادی و به صورت طبقه بندی شده ارائه شود تا دریافت و حفظ مطالب به سادگی امکان پذیر باشد.

کتاب ترجمه و شرح بدایه الحکمه (جلد دوم)

سید محمدحسین طباطبایی
سید محمدحسین طباطبایی (زاده ۱۲۸۱ تبریز - درگذشته ۲۴ آبان ۱۳۶۰ قم) معروف به علامه طباطبایی روحانی، عارف، فیلسوف و نویسنده ایرانی بود. وی از مراجع تقلید شیعه و از مدرسان حوزه علمیه قم بشمار می آمد، که از شاگردان وی می توان به مرتضی مطهری، سید محمد بهشتی، سیدعلی خامنه ای، ناصر مکارم شیرازی،محمدرضا مهدوی کنی و محمدتقی مصباح یزدی اشاره کرد. تفسیر المیزان، نهایةالحکمة، شیعه در اسلام و اصول فلسفه و روش رئالیسم از آثار اوست.
دسته بندی های کتاب ترجمه و شرح بدایه الحکمه (جلد دوم)