کتاب بیان تصویری دین در رسانه

Visual Expression of Religion in Media
کد کتاب : 51839
شابک : 978-9641208785
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب بیان تصویری دین در رسانه اثر علی اصغر فهیمی فر

در نظام ارتباطات تلویزیون سرآمد ابزارهای ارتباطی مدرن در جهان قرار گرفته است. تلویزیون در نظام سرمایه داری غربی از نظر حجم پمپاژ اطلاعات و تبلیغات در رأس رسانه هاست. شبکه های تلویزیونی ضمن بسط فرهنگ صاحبان فرستنده با تأثیر بر ریزترین زوایای اندیشة مخاطب، سبک زندگی خود را برای مخاطب تبلیغ می کنند. محتوای کتاب حاضر بخشی از مطالعات انجام ­گرفته در سال ­های اخیر دربارة تلویزیون و سینما به­ عنوان کارآمدترین رسانه های مدرن و جمعی مبتنی بر الکتریسته است. یافتن نسبتی بین تلویزیون و سینما به­ عنوان سازه های زیباشناختی برآمده از تفکر و نظام معرفت شناختی غربی، با تلاش برای پاسخ به این سوال که این رسانه ها از نظر ماهیتی تا چه اندازه توانایی انتقال مفاهیم و پیام های بومی ما را دارند، به­ همراه عامل تصویر که اصلی ترین ویژگی در شکل دهی به ساختار تلویزیون و فیلم است دو عامل پیونددهندۀ مقالات این اثر است. چنانچه در مباحث کتاب به ریشه های ماهوی، کالبدی و زیبایی شناختی رسانه های مدرن مانند تلویزیون پرداخته شده است تا با اشراف بر فواصل زیبایی شناختی رسانه های مدرن با رسانه های سنتی بومی راه حل هایی برای به کارگیری بهینة این ابزار پیدا شود. در مقالات این اثر تلاشی نظری با رویکرد زیبایی شناسانه در حوزة تلویزیون صورت گرفته است تا مقدمه ای بر نسبت رسانه ای مانند تلویزیون و فرهنگ دینی باشد.
بررسی ماهیت تلویزیون و مطالعة تلویزیون از دیدگاه معرفت شناسی، ماهیت تلویزیون به عنوان رسانه ای مدرن و امکانات و محدودیت های زیبایی شناختی رسانة تلویزیون در ارائه فرهنگ مهدوی و شخصیت های قدسی و طرح شخصیت حضرت مهدی(عج) در فیلم نامه های با الگوی ارسطویی و چالش های فرارو از جمله موضوعات مقالات کتاب حاضر است.

کتاب بیان تصویری دین در رسانه

علی اصغر فهیمی فر
علی اصغر فهیمی فر متولد سال 1341، دارای لیسانس هنرهای تجسمی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران؛ فوق لیسانس پژوهش هنر از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران ودکترای تاریخ هنر و فلسفه هنر از دانشگاه مرکزی انگلستان University of Central England می باشد. ویعضو هیئت علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه تربیت مدرس واستادیار است.