کتاب عاشورایی ها

Ashooraee-ha
کد کتاب : 52723
شابک : 978-6482280864
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 76
سال انتشار شمسی : 1386
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب عاشورایی ها اثر محمدرضا سنگری

بیاید با یک سفر عمیق به دنیای عاشورا فراخوانده شویم و در ژرفای این رویداد تاریخی و فرهنگی غرق شویم. این کتاب، از آنجایی که هنوز به خواندن نرسیده است، منتظر دست شما دراز است تا به آن پرداخت کنید. فصول شفاف و روشن این جشنواره اسطوره‌ای را می‌توان به عنوان نقطه عطفی در تاریخ و فرهنگ جهان اسلام در نظر گرفت. هر بار که این فصول را مطالعه می‌کنیم، شاهد افزایش عمق درک و تجربه شگفتی‌های آن هستیم.

این کتاب حاوی مجموعه‌ای از متون کوتاه درباره عاشورا است، که به ما فرصت می‌دهد تا از زوایای مختلف به این پدیده تاریخی نگاه کنیم. عناوین مختلفی در این کتاب گنجانده شده‌اند که هر کدام به طرز خودشان مفهومی دارند. "اشک"، "کربلا"، "محرم"، "حسین"، "تاسوعا"، "عاشورا"، "گلگشت در غروب" و موارد مشابه به اساس‌های این کتاب افزوده شده‌اند. این متون می‌توانند به ما کمک کنند تا عمیق‌تر در فرهنگ و تاریخ عاشورا فرو رویم و از آن بهره‌مند شویم.

کتاب عاشورایی ها

محمدرضا سنگری
محمدرضا سنگری نویسنده و پژوهشگر ایرانی متولد اول آبان ۱۳۳۳ می‌باشد. پس از ریاست وی بر گروه برنامه‌ریزی و تألیف کتب درسی زبان و ادبیات فارسی، ادبیات اسلامی وارد کتب درسی شد. او نویسنده، پژوهشگر و شاعر ادبیات انقلاب اسلامی و شعر و ادبیات آیینی و عاشورایی است، و آثار وی جزو منابع این موضوعات به‌شمار می‌رود، همچنین وی فعال در نقد، داوری، سخنرانی و بررسی آثار ادبی به‌خصوص ادبیات عاشورایی و دفاع مقدس می‌باشد.یکم آبان سال ۱۳۳۳ محمدرضا سنگری در دزفول متولد شد. رشته تحصیل...
دسته بندی های کتاب عاشورایی ها